Zaczynają się wakacje, a wraz z nimi upały i duże temperatury. Jazda samochodem bez klimatyzacji będzie prawdziwą męką, podobnie jak wejście do rozgrzanego na słońcu pojazdu. Silne promienie słoneczne źle wpływają na stan naszych aut, dlatego trzeba o nie wyjątkowo dbać. Czy wiesz, co należy zrobić, aby twój wóz służył ci całe lato bez zarzutu? Spójrz i przekonaj się, czy postępujesz prawidłowo!
Parkowanie
Staraj się parkować w cieniu, tym bardziej, jeśli nie masz klimatyzacji w aucie. Z pewnością wiesz, jak nieprzyjemna jest jazda w rozgrzanym do granic możliwości aucie – lepiej więc tego uniknąć. Wielu posiadaczy aut zostawia uchylone okna na czas postoju, ale prawda jest taka, że to niewiele zmieni. Najważniejsze jest jednak, aby nigdy nie zostawiać w pojeździe w trakcie upałów dzieci i zwierząt – nawet na chwilę. Tak nieodpowiedzialne zadanie jest dla nich nie tylko zagrożeniem zdrowia, ale nawet życia!
Klimatyzacja
Jeśli masz w pojeździe klimatyzację, wysoka temperatura nie powinna stanowić dla ciebie problemu. Jeśli nie – pozostaje ci uchylanie okien i wentylacja. Wysoka temperatura negatywnie wpływa na samopoczucie kierowcy, a przez to na jego koncentrację. Dlatego bardzo ważne jest, aby nie przebywać długo w rozgrzanym aucie. Temperatura w samochodzie powinna wynosić około 20 stopni – wtedy zapewnione są optymalne warunki dla kierowcy i pasażerów. Należy jednak pamiętać, że zbyt wielka różnica temperatur szybko prowadzi do przeziębienia.
Po wejściu do nagrzanego auta powinno się nastawić klimatyzację na 2 min pracy z pełną wydajnością przy zamkniętym obiegu. Po tym czasie stopniowo zmniejszaj wydajność chłodzenia i włącz pobieranie powietrza z zewnątrz. W przypadku wozów z automatyczną klimatyzacją możesz od razu ustawić odpowiednią temperaturę. Zanim zaczniesz używać klimatyzacji, pamiętaj, że wymaga ona przynajmniej raz w roku dezynfekcji. Można to zrobić samemu lub udać się w tym celu do serwisu. Jest to niezwykle ważne, zwłaszcza dla astmatyków i alergików.
Karoseria
Latem mycie auta jest o wiele przyjemniejsze, niż w chłodniejsze pory roku. Przy czynności tej należy jednak pamiętać o kilku prostych zasadach. Przede wszystkim nigdy nie myj samochodu w miejscu nasłonecznionym, gdy karoseria jest mocno nagrzana. Woda wymieszana ze środkiem czyszczącym i brudem zostawi na niej nieestetyczne plamy, powstałe w wyniku szybkiego odparowania wody. Musisz też pamiętać, że zimna woda w połączeniu z rozgrzanym metalem lub szkłem może doprowadzić do negatywnych konsekwencji. Pęknięta szyba to tylko jedna z nich.
Wymiana koła
Nie stawiaj podnośnika bezpośrednio na asfalcie. Niewielka powierzchnia stopy może się w nim stopniowo pogrążać, a auto zsunąć z podnośnika. Poza tym istnieje spore ryzyko uszkodzenia lakieru, a więc sporych kosztów.
Renault Espace to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Citroen C8, Ford Galaxy, Kia Carnival,...
Honda Civic to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1972 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 10 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, coupe i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Mazda 3, Kia cee'd, Opel Astra, Renault Megane, Toyota...
Mercedes Klasy A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes Klasy A...
Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda...