Zaczynają się wakacje, a wraz z nimi upały i duże temperatury. Jazda samochodem bez klimatyzacji będzie prawdziwą męką, podobnie jak wejście do rozgrzanego na słońcu pojazdu. Silne promienie słoneczne źle wpływają na stan naszych aut, dlatego trzeba o nie wyjątkowo dbać. Czy wiesz, co należy zrobić, aby twój wóz służył ci całe lato bez zarzutu? Spójrz i przekonaj się, czy postępujesz prawidłowo!

Parkowanie
Staraj się parkować w cieniu, tym bardziej, jeśli nie masz klimatyzacji w aucie. Z pewnością wiesz, jak nieprzyjemna jest jazda w rozgrzanym do granic możliwości aucie – lepiej więc tego uniknąć. Wielu posiadaczy aut zostawia uchylone okna na czas postoju, ale prawda jest taka, że to niewiele zmieni. Najważniejsze jest jednak, aby nigdy nie zostawiać w pojeździe w trakcie upałów dzieci i zwierząt – nawet na chwilę. Tak nieodpowiedzialne zadanie jest dla nich nie tylko zagrożeniem zdrowia, ale nawet życia!
Klimatyzacja
Jeśli masz w pojeździe klimatyzację, wysoka temperatura nie powinna stanowić dla ciebie problemu. Jeśli nie – pozostaje ci uchylanie okien i wentylacja. Wysoka temperatura negatywnie wpływa na samopoczucie kierowcy, a przez to na jego koncentrację. Dlatego bardzo ważne jest, aby nie przebywać długo w rozgrzanym aucie. Temperatura w samochodzie powinna wynosić około 20 stopni – wtedy zapewnione są optymalne warunki dla kierowcy i pasażerów. Należy jednak pamiętać, że zbyt wielka różnica temperatur szybko prowadzi do przeziębienia.
Po wejściu do nagrzanego auta powinno się nastawić klimatyzację na 2 min pracy z pełną wydajnością przy zamkniętym obiegu. Po tym czasie stopniowo zmniejszaj wydajność chłodzenia i włącz pobieranie powietrza z zewnątrz. W przypadku wozów z automatyczną klimatyzacją możesz od razu ustawić odpowiednią temperaturę. Zanim zaczniesz używać klimatyzacji, pamiętaj, że wymaga ona przynajmniej raz w roku dezynfekcji. Można to zrobić samemu lub udać się w tym celu do serwisu. Jest to niezwykle ważne, zwłaszcza dla astmatyków i alergików.
Karoseria
Latem mycie auta jest o wiele przyjemniejsze, niż w chłodniejsze pory roku. Przy czynności tej należy jednak pamiętać o kilku prostych zasadach. Przede wszystkim nigdy nie myj samochodu w miejscu nasłonecznionym, gdy karoseria jest mocno nagrzana. Woda wymieszana ze środkiem czyszczącym i brudem zostawi na niej nieestetyczne plamy, powstałe w wyniku szybkiego odparowania wody. Musisz też pamiętać, że zimna woda w połączeniu z rozgrzanym metalem lub szkłem może doprowadzić do negatywnych konsekwencji. Pęknięta szyba to tylko jedna z nich.
Wymiana koła
Nie stawiaj podnośnika bezpośrednio na asfalcie. Niewielka powierzchnia stopy może się w nim stopniowo pogrążać, a auto zsunąć z podnośnika. Poza tym istnieje spore ryzyko uszkodzenia lakieru, a więc sporych kosztów.
Audi A3 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, cabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 1, Citoren DS4, Lexus CT, Mercedes-Benz klasy A i Volvo V40....
Fiat Tipo II to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2015 roku. Pierwsza generacja była produkowana od 1987 do 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen...
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i...
Honda Civic to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1972 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 10 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, coupe i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Mazda 3, Kia cee'd, Opel Astra, Renault Megane, Toyota...