Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Volkswagenie Tiguan II.
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |
Rekomendowane | Średni koszt +wymiana | ||
Benzyna | 1.4 TSI 125KM 92kW |
238 PLN (282) |
408 PLN |
1.4 TSI 150KM 110kW | |||
1.5 TSI 130KM 96kW |
399 PLN (215) |
569 PLN | |
1.5 TSI EVO 130KM 96kW | |||
1.5 TSI 150KM 110kW |
436 PLN (240) |
606 PLN | |
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | |||
2.0 TSI 180KM 132kW |
385 PLN (290) |
555 PLN | |
2.0 TSI 190KM 140kW | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | |||
2.0 TSI 230KM 169kW |
605 PLN (345) |
775 PLN | |
2.0 TSI 245KM 180kW | |||
Diesel | 2.0 TDI 115KM 85kW |
238 PLN (195) |
408 PLN |
2.0 TDI 150KM 110kW |
335 PLN (247) |
505 PLN | |
2.0 TDI SCR 150KM 110kW | |||
2.0 TDI 190KM 140kW |
400 PLN (277) |
570 PLN | |
2.0 TDI 200KM 147kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 240KM 177kW |
385 PLN (306) |
555 PLN | |
2.0 TDI SCR 240KM 177kW | |||
1.6 TDI SCR 115KM 85kW |
354 PLN (246) |
524 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Tiguan II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |
Rekomendowane | Średni koszt +wymiana | ||
Benzyna | 1.4 TSI 125KM 92kW |
200 PLN (282) |
370 PLN |
1.4 TSI 150KM 110kW | |||
1.5 TSI 130KM 96kW |
355 PLN (215) |
525 PLN | |
1.5 TSI EVO 130KM 96kW | |||
1.5 TSI 150KM 110kW |
387 PLN (240) |
557 PLN | |
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | |||
2.0 TSI 180KM 132kW |
345 PLN (290) |
515 PLN | |
2.0 TSI 190KM 140kW | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | |||
2.0 TSI 230KM 169kW |
556 PLN (345) |
726 PLN | |
2.0 TSI 245KM 180kW | |||
Diesel | 2.0 TDI 115KM 85kW |
200 PLN (195) |
370 PLN |
2.0 TDI 150KM 110kW |
287 PLN (247) |
457 PLN | |
2.0 TDI SCR 150KM 110kW | |||
2.0 TDI 190KM 140kW |
357 PLN (277) |
527 PLN | |
2.0 TDI 200KM 147kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 240KM 177kW |
344 PLN (306) |
514 PLN | |
2.0 TDI SCR 240KM 177kW | |||
1.6 TDI SCR 115KM 85kW |
315 PLN (246) |
485 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Tiguan II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od 115 KM do 240 KM.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do...
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od...
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od...
VW Tigan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do 170 KM.