Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Volkswagenie Tiguan I.
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |
Rekomendowane | Średni koszt +wymiana | ||
Benzyna | 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW |
325 PLN (282) |
495 PLN |
1.4 TSI 150KM 110kW | |||
1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW | |||
2.0 TSI 170KM 125kW |
375 PLN (277) |
545 PLN | |
2.0 TSI 180KM 132kW | |||
2.0 TSI 200KM 147kW |
400 PLN (331) |
570 PLN | |
2.0 TSI 210KM 154kW | |||
Diesel | 2.0 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW |
238 PLN (195) |
408 PLN |
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW | |||
2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW |
335 PLN (247) |
505 PLN | |
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | |||
2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW |
384 PLN (306) |
554 PLN | |
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 184KM 135kW |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Tiguan I dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |
Rekomendowane | Średni koszt +wymiana | ||
Benzyna | 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW |
290 PLN (207) |
357 PLN |
1.4 TSI 150KM 110kW | |||
1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW | |||
2.0 TSI 170KM 125kW |
340 PLN (202) |
352 PLN | |
2.0 TSI 180KM 132kW | |||
2.0 TSI 200KM 147kW |
365 PLN (256) |
406 PLN | |
2.0 TSI 210KM 154kW | |||
Diesel | 2.0 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW |
210 PLN (120) |
380 PLN |
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW | |||
2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW |
300 PLN (172) |
470 PLN | |
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | |||
2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW |
330 PLN (231) |
500 PLN | |
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 184KM 135kW |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Tiguan I wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do 170 KM.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od...
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do...
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do...
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od...