Wymiana klocków hamulcowych to jedna z najpopularniejszych usług obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w VW Tiguan II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |
Rekomendowane | Średni koszt +wymiana | ||
Benzyna | 1.4 TSI 125KM 92kW | 282 PLN | 432 PLN |
1.4 TSI 150KM 110kW | |||
1.5 TSI 130KM 96kW | 215 PLN | 365 PLN | |
1.5 TSI EVO 130KM 96kW | |||
1.5 TSI 150KM 110kW | 240 PLN | 390 PLN | |
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | |||
2.0 TSI 180KM 132kW | 290 PLN | 440 PLN | |
2.0 TSI 190KM 140kW | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | |||
2.0 TSI 230KM 169kW | 345 PLN | 495 PLN | |
2.0 TSI 245KM 180kW | |||
Diesel | 2.0 TDI 115KM 85kW | 195 PLN | 345 PLN |
2.0 TDI 150KM 110kW | 247 PLN | 397 PLN | |
2.0 TDI SCR 150KM 110kW | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 277 PLN | 427 PLN | |
2.0 TDI 200KM 147kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 240KM 177kW | 306 PLN | 456 PLN | |
2.0 TDI SCR 240KM 177kW | |||
1.6 TDI SCR 115KM 85kW | 246 PLN | 396 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach VW Tiguan II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |
Rekomendowane | Średni koszt +wymiana | ||
Benzyna | 1.4 TSI 125KM 92kW | 207 PLN | 357 PLN |
1.4 TSI 150KM 110kW | |||
1.5 TSI 130KM 96kW | 140 PLN | 290 PLN | |
1.5 TSI EVO 130KM 96kW | |||
1.5 TSI 150KM 110kW | 165 PLN | 315 PLN | |
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | |||
2.0 TSI 180KM 132kW | 215 PLN | 365 PLN | |
2.0 TSI 190KM 140kW | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | |||
2.0 TSI 230KM 169kW | 270 PLN | 420 PLN | |
2.0 TSI 245KM 180kW | |||
Diesel | 2.0 TDI 115KM 85kW | 120 PLN | 270 PLN |
2.0 TDI 150KM 110kW | 172 PLN | 322 PLN | |
2.0 TDI SCR 150KM 110kW | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 202 PLN | 352 PLN | |
2.0 TDI 200KM 147kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 240KM 177kW | 231 PLN | 381 PLN | |
2.0 TDI SCR 240KM 177kW | |||
1.6 TDI SCR 115KM 85kW | 171 PLN | 321 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Tiguan II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od 115 KM do 240 KM.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
VW Tigan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do 170 KM.
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od...
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do...
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do...