Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Mazda CX-7 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Mazda CX-7 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.3 258KM 190kW | 370 PLN | 490 PLN | ||
2.3 244KM 179kW |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mazda CX-7 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Mazda CX-7 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.3 258KM 190kW | 280 PLN | 400 PLN | ||
2.3 244KM 179kW |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mazda CX-7 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Mazda CX-7 to model należący do klasy crossover SUV, który produkowany był w latach 2007-2012. Jest to pierwsze auto tej klasy produkowane przez Mazdę i zastąpione po 2012 roku przez Mazdę CX-5. W 2009 roku model przeszedł facelifting. Kierowcom do wyboru pozostawiono 2 silniki 2.3 litra o mocy 244 i 258 KM.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Mazda CX-7 to model należący do klasy crossover SUV, który produkowany był w latach 2007-2012. Jest to pierwsze auto tej klasy produkowane przez Mazdę i zastąpione po 2012 roku przez Mazdę CX-5. W 2009 roku model przeszedł facelifting. Kierowcom do wyboru pozostawiono 2 silniki 2.3 litra o mocy...
Mazda CX-7 to model należący do klasy crossover SUV, który produkowany był w latach 2007-2012. Jest to pierwsze auto tej klasy produkowane przez Mazdę i zastąpione po 2012 roku przez Mazdę CX-5. W 2009 roku model przeszedł facelifting. Kierowcom do wyboru pozostawiono 2 silniki 2.3 litra o mocy...
Mazda CX-7 to model należący do klasy crossover SUV, który produkowany był w latach 2007-2012. Jest to pierwsze auto tej klasy produkowane przez Mazdę i zastąpione po 2012 roku przez Mazdę CX-5. W 2009 roku model przeszedł facelifting. Kierowcom do wyboru pozostawiono 2 silniki 2.3 litra o mocy...
Mazda CX-7 to model należący do klasy crossover SUV, który produkowany był w latach 2007-2012. Jest to pierwsze auto tej klasy produkowane przez Mazdę i zastąpione po 2012 roku przez Mazdę CX-5. W 2009 roku model przeszedł facelifting. Kierowcom do wyboru pozostawiono 2 silniki 2.3 litra o mocy...