Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Seat Altea.
Seat Altea | |||||
Przednia oś | |||||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 105KM 77kW | 321 PLN (182) |
491 PLN | ||
1.4 TSI 125KM 92kW | 344 PLN (233) |
514 PLN | |||
1.6 Mpi 102KM 75kW | 339 PLN (192) |
509 PLN | |||
1.8 TSI 160KM 118kW | 359 PLN (253) |
529 PLN | |||
2.0 TFSI 200KM 147kW | 358 PLN (259) |
528 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 340 PLN (193) |
510 PLN | ||
1.9 TDI 105KM 77kW | 322 PLN (183) |
492 PLN | |||
2.0 TDI 140KM 103kW | 345 PLN (191) |
515 PLN | |||
2.0 TDI 170KM 125kW | 341 PLN (198) |
511 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Seat Altea dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Seat Altea | |||||
Tylna oś | |||||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 105KM 77kW | 176 PLN (155) |
346 PLN | ||
1.4 TSI 125KM 92kW | 279 PLN (184) |
449 PLN | |||
1.6 Mpi 102KM 75kW | 175 PLN (156) |
345 PLN | |||
1.8 TSI 160KM 118kW | 280 PLN (211) |
450 PLN | |||
2.0 TFSI 200KM 147kW | 281 PLN (225) |
451 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 214 PLN (141) |
384 PLN | ||
1.9 TDI 105KM 77kW | 213 PLN (136) |
383 PLN | |||
2.0 TDI 140KM 103kW | 214 PLN (141) |
384 PLN | |||
2.0 TDI 170KM 125kW | 214 PLN (142) |
384 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Seat Altea wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Seat Altea to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2004 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Opel Zafira i Renault Scenic. Seat Altea pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Seat Altea to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2004 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Opel Zafira i Renault Scenic. Seat Altea pojawia się z napędem...
Seat Altea to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2004 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Opel Zafira i Renault Scenic. Seat Altea pojawia się z napędem...
Seat Altea to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2004 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Opel Zafira i Renault Scenic. Seat Altea pojawia się z napędem...
Seat Altea to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2004 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Opel Zafira i Renault Scenic. Seat Altea pojawia się z napędem...