Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Mitsubishi Outlander I, II i III.
Mitsubishi Outlander I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 136KM 100kW | 302 PLN (181) |
472 PLN | ||
2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW | 372 PLN (194) |
542 PLN | |||
2.4 i 16V 4WD 160KM 118kW | 303 PLN (185) |
473 PLN | |||
2.4 i 16V 4WD XLS 139KM 102kW | 304 PLN (181) |
474 PLN |
Mitsubishi Outlander II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 MIVEC 147KM 108kW | 302 PLN (170) |
472 PLN | ||
2.4 MIVEC 170KM 125kW | 303 PLN (181) |
473 PLN | |||
3.0 i V6 24V XL 220KM 162kW | 321 PLN (251) |
491 PLN | |||
Diesel |
2.0 DID DOHC 140KM 103kW | 294 PLN (171) |
464 PLN | ||
2.2 DID DOHC 156KM 115kW | 321 PLN (185) |
491 PLN | |||
2.2 MIVEC DID 177KM 130kW | 322 PLN (194) |
492 PLN |
Mitsubishi Outlander III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW | 255 PLN (170) |
425 PLN | ||
2.0 DOHC MIVEC 147KM 108kW | 256 PLN (185) |
426 PLN | |||
2.0 150KM 110kW | 301 PLN (194) |
471 PLN | |||
Diesel |
2.2 DI-D 150KM 110kW | 302 PLN (186) |
472 PLN | ||
Hybryda |
2.0 Hybrid 189KM 139kW | 301 PLN (182) |
471 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mitsubishi Outlander I, II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Mitsubishi Outlander I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 136KM 100kW | 276 PLN (124) |
446 PLN | ||
2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW | 298 PLN (137) |
468 PLN | |||
2.4 i 16V 4WD 160KM 118kW | 277 PLN (138) |
447 PLN | |||
2.4 i 16V 4WD XLS 139KM 102kW | 299 PLN (124) |
469 PLN |
Mitsubishi Outlander II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 MIVEC 147KM 108kW | 217 PLN (124) |
387 PLN | ||
2.4 MIVEC 170KM 125kW | 250 PLN (137) |
420 PLN | |||
3.0 i V6 24V XL 220KM 162kW | 299 PLN (204) |
469 PLN | |||
Diesel |
2.0 DID DOHC 140KM 103kW | 218 PLN (138) |
388 PLN | ||
2.2 DID DOHC 156KM 115kW | 251 PLN (159) |
421 PLN | |||
2.2 MIVEC DID 177KM 130kW | 292 PLN (160) |
462 PLN |
Mitsubishi Outlander III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW | 244 PLN (125) |
414 PLN | ||
2.0 DOHC MIVEC 147KM 108kW | 245 PLN (137) |
415 PLN | |||
2.0 150KM 110kW | 308 PLN (178) |
478 PLN | |||
Diesel |
2.2 DI-D 150KM 110kW | 245 PLN (139) |
415 PLN | ||
Hybryda |
2.0 Hybrid 189KM 139kW | 244 PLN (135) |
414 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Mitsubishi Outlander I, II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq i Volkswagen Tiguan. Mitsubishi Outlander pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq...
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq...
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq...
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq...