Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Kia Sportage II, III i IV.
Kia Sportage II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 142KM 104kW | 280 PLN (150) |
450 PLN | ||
2.7 i V6 175KM 129kW | 314 PLN (235) |
484 PLN | |||
Diesel |
2.0 CRDi 112KM 82kW | 348 PLN (218) |
518 PLN | ||
2.0 CRDi 140KM 103kW | 349 PLN (242) |
519 PLN | |||
2.0 CRDI VGT 150KM 110kW | 380 PLN (303) |
550 PLN |
Kia Sportage III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 GDI 135KM 99kW | 284 PLN (150) |
454 PLN | ||
2.0 DOHC 163KM 120kW | 383 PLN (221) |
553 PLN | |||
2.0 GDI 166KM 122kW | 382 PLN (235) |
552 PLN | |||
Diesel |
1.7 CRDi 116KM 85kW | 285 PLN (179) |
455 PLN | ||
2.0 CRDi 136KM 100kW | 398 PLN (255) |
568 PLN | |||
2.0 CRDi 184KM 135kW | 400 PLN (289) |
570 PLN |
Kia Sportage IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 GDI 132KM 97kW | 364 PLN (210) |
534 PLN | ||
1.6 T-GDI 177KM 130kW | 365 PLN (253) |
535 PLN | |||
Diesel |
1.6 CRDI 115KM 85kW | 325 PLN (150) |
495 PLN | ||
1.6 CRDI 136KM 100kW | 365 PLN (211) |
535 PLN | |||
1.7 CRDi 115KM 85kW | 394 PLN (254) |
564 PLN | |||
1.7 CRDi 141KM 104kW | 400 PLN (284) |
570 PLN | |||
2.0 CRDi 136KM 100kW | 401 PLN (285) |
571 PLN | |||
2.0 CRDi 185KM 136kW | 325 PLN (221) |
495 PLN | |||
Hybryda |
2.0 CRDI Mild hev 48V 185KM 136kW | 394 PLN (290) |
564 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Kia Sportage II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Kia Sportage II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 142KM 104kW | 170 PLN (107) |
340 PLN | ||
2.7 i V6 175KM 129kW | 265 PLN (163) |
435 PLN | |||
Diesel |
2.0 CRDi 112KM 82kW | 266 PLN (125) |
436 PLN | ||
2.0 CRDi 140KM 103kW | 285 PLN (174) |
455 PLN | |||
2.0 CRDI VGT 150KM 110kW | 284 PLN (177) |
454 PLN |
Kia Sportage III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 GDI 135KM 99kW | 168 PLN (116) |
338 PLN | ||
2.0 DOHC 163KM 120kW | 241 PLN (177) |
411 PLN | |||
2.0 GDI 166KM 122kW | 242 PLN (163) |
412 PLN | |||
Diesel |
1.7 CRDi 116KM 85kW | 170 PLN (108) |
340 PLN | ||
2.0 CRDi 136KM 100kW | 287 PLN (183) |
457 PLN | |||
2.0 CRDi 184KM 135kW | 288 PLN (184) |
458 PLN |
Kia Sportage IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 GDI 132KM 97kW | 337 PLN (174) |
507 PLN | ||
1.6 T-GDI 177KM 130kW | 338 PLN (196) |
508 PLN | |||
Diesel |
1.6 CRDI 115KM 85kW | 274 PLN (108) |
444 PLN | ||
1.6 CRDI 136KM 100kW | 337 PLN (175) |
507 PLN | |||
1.7 CRDi 115KM 85kW | 275 PLN (160) |
445 PLN | |||
1.7 CRDi 141KM 104kW | 274 PLN (163) |
444 PLN | |||
2.0 CRDi 136KM 100kW | 337 PLN (175) |
507 PLN | |||
2.0 CRDi 185KM 136kW | 375 PLN (183) |
545 PLN | |||
Hybryda |
2.0 CRDI Mild hev 48V 185KM 136kW | 380 PLN (191) |
550 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Kia Sportage II, III i IV wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai. Kia Sportage pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....