Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Fiat Doblo I, II, III i IV.
Fiat Doblo I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 65KM 48kW | 189 PLN (119) |
359 PLN | ||
1.6 16V 103KM 76kW | 222 PLN (178) |
392 PLN | |||
1.4 77KM 57kW | 223 PLN (162) |
393 PLN | |||
Diesel |
1.9 D 63KM 46kW | 301 PLN (187) |
471 PLN | ||
1.9 JTD 100KM 74kW | 302 PLN (179) |
472 PLN |
Fiat Doblo II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 77KM 57kW | 205 PLN (108) |
375 PLN | ||
1.6 Natural Power 103KM 76kW | 229 PLN (175) |
399 PLN | |||
Diesel |
1.3 D 75KM 55kW | 199 PLN (126) |
369 PLN | ||
1.3 D 85KM 63kW | 230 PLN (178) |
400 PLN | |||
1.9 16v Multijet 120KM 88kW | 270 PLN (193) |
440 PLN | |||
1.9 Multijet 105KM 77kW | 271 PLN (212) |
441 PLN |
Fiat Doblo III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 16v 95KM 70kW | 275 PLN (170) |
445 PLN | ||
1.4 T-jet 16v 120KM 88kW | 315 PLN (212) |
485 PLN | |||
1.4 T-jet 16v CNG 120KM 88kW | 247 PLN (123) |
417 PLN | |||
Diesel |
1.3 Multijet II 16v 90KM 66kW | 248 PLN (156) |
418 PLN | ||
1.6 Multijet 16v 105KM 77kW | 305 PLN (214) |
475 PLN | |||
2.0 Multijet 16v 135KM 99kW | 316 PLN (258) |
486 PLN |
Fiat Doblo IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 16V 95KM 70kW | 305 PLN (170) |
475 PLN | ||
1.4 T-Jet 16V 120KM 88kW | 316 PLN (194) |
486 PLN | |||
Diesel |
1.3 MultiJet 95KM 70kW | 306 PLN (157) |
476 PLN | ||
1.6 MultiJet 120KM 88kW | 347 PLN (213) |
517 PLN | |||
1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW | 317 PLN (162) |
487 PLN | |||
2.0 MultiJet 16V 135 KM 99 kW | 348 PLN (214) |
518 PLN |
W rozpatrywanych modelach nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi.
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Fiat Doblo I, II, III i IV wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy. Fiat Doblo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner,...
Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner,...
Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner,...
Fiat Doblo to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan, pick-up i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Dacia Dokker, Mercedes-Benz Citan, Peugeot Partner,...