Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Fiat Ducato II, III i IV.
Fiat Ducato II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 109KM 80kW | 226 PLN (156) |
396 PLN | ||
2.0 LPG 109KM 81kW | 227 PLN (156) |
397 PLN | |||
Diesel |
1.9 TD 82KM 60kW | 231 PLN (180) |
401 PLN | ||
2.5 TDI 116KM 85kW | 232 PLN (181) |
402 PLN | |||
2.8 JTD 128KM 94kW | 338 PLN (209) |
508 PLN | |||
2.8 TD 122KM 90kW | 339 PLN (219) |
509 PLN |
Fiat Ducato III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Diesel |
2.2 Multijet 100KM 74kW | 400 PLN (353) |
570 PLN | ||
2.3 Multijet 120KM 88kW | 510 PLN (375) |
680 PLN | |||
2.3 Multijet 130KM 96kW | 511 PLN (376) |
681 PLN | |||
3.0 Multijet Power 157KM 115kW | 510 PLN (386) |
680 PLN |
Fiat Ducato IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Diesel |
2.0 MultiJet 115KM 85kW | 360 PLN (299) |
530 PLN | ||
2.3 MultiJet 130KM 96kW | 400 PLN (310) |
570 PLN | |||
2.3 MultiJet 148KM 109kW | 417 PLN (342) |
587 PLN | |||
2.3 Multijet 160KM 118kW | 467 PLN (389) |
637 PLN | |||
2.3 Multijet 177KM 130kW | 469 PLN (390) |
639 PLN | |||
3.0 MultiJet 177KM 130kW | 467 PLN (396) |
637 PLN | |||
Elektryk |
47 kWh 122KM 90kW | 400 PLN (326) |
570 PLN | ||
79 kWh 122KM 90kW | 408 PLN (327) |
578 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Fiat Ducato II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Fiat Ducato II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 109KM 80kW | 243 PLN (132) |
413 PLN | ||
2.0 LPG 109KM 81kW | 249 PLN (132) |
419 PLN | |||
Diesel |
1.9 TD 82KM 60kW | 254 PLN (155) |
424 PLN | ||
2.5 TDI 116KM 85kW | 255 PLN (155) |
425 PLN | |||
2.8 JTD 128KM 94kW | 298 PLN (156) |
468 PLN | |||
2.8 TD 122KM 90kW | 299 PLN (156) |
469 PLN |
Fiat Ducato III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Diesel |
2.2 Multijet 100KM 74kW | 362 PLN (282) |
532 PLN | ||
2.3 Multijet 120KM 88kW | 363 PLN (299) |
533 PLN | |||
2.3 Multijet 130KM 96kW | 423 PLN (302) |
593 PLN | |||
3.0 Multijet Power 157KM 115kW | 422 PLN (303) |
592 PLN |
Fiat Ducato IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Diesel |
2.0 MultiJet 115KM 85kW | 332 PLN (279) |
502 PLN | ||
2.3 MultiJet 130KM 96kW | 362 PLN (280) |
532 PLN | |||
2.3 MultiJet 148KM 109kW | 363 PLN (281) |
533 PLN | |||
2.3 Multijet 160KM 118kW | 362 PLN (282) |
532 PLN | |||
2.3 Multijet 177KM 130kW | 422 PLN (302) |
592 PLN | |||
3.0 MultiJet 177KM 130kW | 423 PLN (303) |
593 PLN | |||
Elektryk |
47 kWh 122KM 90kW | 332 PLN (259) |
502 PLN | ||
79 kWh 122KM 90kW | 333 PLN (259) |
503 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Fiat Ducato II, III i IV wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen Crafter. Fiat Ducato pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz elektrycznym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...
Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...
Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...
Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...