Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Peugeot Partner I i II.
Peugeot Partner I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 75KM 55kW | 201 PLN (120) |
371 PLN | ||
1.8 90KM 66kW | 257 PLN (142) |
427 PLN | |||
1.6 16V 109KM 80kW | 258 PLN (178) |
428 PLN | |||
1.1 60KM 44kW | 201PLN (108) |
371 PLN | |||
Diesel |
1.9 D 70KM 51kW | 255 PLN (138) |
425 PLN | ||
2.0 HDi 90KM 66kW | 257 PLN (173) |
427 PLN | |||
1.6 HDi 90KM 66kW | 258 PLN (184) |
428 PLN | |||
1.6 HDi 75KM 55kW | 257 PLN (193) |
427 PLN | |||
1.9 D 68KM 50kW | 254 PLN (165) |
424 PLN |
Peugeot Partner II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 98KM 72kW | 223 PLN (164) |
393 PLN | ||
1.6 110KM 81kW | 257 PLN (202) |
427 PLN | |||
Diesel |
1.6 HDi 90KM 66kW | 258 PLN (203) |
428 PLN | ||
1.6 HDi FAP 92KM 68kW | 370 PLN (241) |
540 PLN | |||
1.6 BlueHDi 100KM 74kW | 371 PLN (243) |
541 PLN | |||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 315 PLN (220) |
485 PLN | |||
1.6 HDi 75KM 55kW | 314 PLN (222) |
484 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot Partner II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Peugeot Partner I nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Peugeot Partner II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 98KM 72kW | 192 PLN (127) |
362 PLN | ||
1.6 110KM 81kW | 317 PLN (169) |
487 PLN | |||
Diesel |
1.6 HDi 90KM 66kW | 193 PLN (141) |
363 PLN | ||
1.6 HDi FAP 92KM 68kW | 317 PLN (157) |
487 PLN | |||
1.6 BlueHDi 100KM 74kW | 318 PLN (170) |
488 PLN | |||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 317 PLN (197) |
487 PLN | |||
1.6 HDi 75KM 55kW | 318 PLN (170) |
488 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot Partner I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy. Peugeot Partner pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....
Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....
Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....
Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....