Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Peugeot 508 I.
Peugeot 508 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 VTi 120KM 88kW | 264 PLN (178) |
434 PLN | ||
1.6 THP 156KM 115kW | 287 PLN (198) |
457 PLN | |||
1.6 THP 163KM 120kW | 324 PLN (211) |
494 PLN | |||
Diesel |
2.0 HDi FAP 163KM 120kW | 325 PLN (211) |
495 PLN | ||
2.0 HDi FAP 140KM 103kW | 263 PLN (165) |
433 PLN | |||
2.0 BlueHDi 150KM 110kW | 382 PLN (263) |
552 PLN | |||
2.0 BlueHDi 180KM 132kW | 324 PLN (210) |
494 PLN | |||
2.2 HDi FAP 204KM 150kW | 383 PLN (251) |
553 PLN | |||
1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW | 264 PLN (178) |
434 PLN | |||
Hybryda |
2.0 HYbrid4 200KM 147kW | 288 PLN (198) |
458 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 508 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Peugeot 508 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 VTi 120KM 88kW | 201 PLN (89) |
371 PLN | ||
1.6 THP 156KM 115kW | 209 PLN (102) |
379 PLN | |||
1.6 THP 163KM 120kW | 247 PLN (178) |
417 PLN | |||
Diesel |
2.0 HDi FAP 163KM 120kW | 248 PLN (178) |
418 PLN | ||
2.0 HDi FAP 140KM 103kW | 209 PLN (131) |
379 PLN | |||
2.0 BlueHDi 150KM 110kW | 247 PLN (194) |
417 PLN | |||
2.0 BlueHDi 180KM 132kW | 248 PLN (165) |
418 PLN | |||
2.2 HDi FAP 204KM 150kW | 247 PLN (194) |
417 PLN | |||
1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW | 209 PLN (132) |
379 PLN | |||
Hybryda |
2.0 HYbrid4 200KM 147kW | 248 PLN (176) |
418 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 508 I wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...
Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...
Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...
Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...