Ford S-Max (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych?

W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Fordzie S-Max I i II.

Ford S-Max I
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
2.0 i 16V 145KM 107kW 268 PLN
(163)
438 PLN
2.5 i 20V 220KM 162kW 342 PLN
(246)
512 PLN
2.0 EcoBoost 203KM 149kW 341 PLN
(213)
511 PLN
1.6 EcoBoost 160KM 118kW 269 PLN
(191)
439 PLN
2.0 EcoBoost 240KM 177kW 394 PLN
(283)
564 PLN
2.3 Duratec 161KM 118kW 393 PLN
(253)
563 PLN
Diesel
 
2.0 TDCi 140KM 103kW 268 PLN
(163)
438 PLN
1.8 TDCi 125KM 92kW 269 PLN
(191)
439 PLN
2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 341 PLN
(213)
511 PLN
2.0 TDCi 130KM 96kW 342 PLN
(246)
512 PLN
2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 269 PLN
(191)
439 PLN

 

Ford S-Max II
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.5 EcoBoost 160KM 118kW 464 PLN
(234)
634 PLN
1.5 EcoBoost 165KM 121kW 465 PLN
(238)
635 PLN
2.0 EcoBoost 240KM 177kW 520 PLN
(348)
690 PLN
Diesel
 
2.0 TDCi 180KM 132kW 521 PLN
(328)
691 PLN
2.0 TDCi 150KM 110kW 376 PLN
(220)
546 PLN
2.0 TDCi bi-turbo 210KM 154kW 464 PLN
(331)
634 PLN
Hybryda
 
2.5 Hybrid 150KM 140kW 377 PLN
(234)
547 PLN

Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda S-Max I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.

Ford S-Max I
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
2.0 i 16V 145KM 107kW 190 PLN
(119)
360 PLN
2.5 i 20V 220KM 162kW 293 PLN
(164)
463 PLN
2.0 EcoBoost 203KM 149kW 296 PLN
(166)
466 PLN
1.6 EcoBoost 160KM 118kW 284 PLN
(141)
454 PLN
2.0 EcoBoost 240KM 177kW 314 PLN
(240)
484 PLN
2.3 Duratec 161KM 118kW 315 PLN
(202)
485 PLN
Diesel
 
2.0 TDCi 140KM 103kW 190 PLN
(119)
360 PLN
1.8 TDCi 125KM 92kW 285 PLN
(166)
455 PLN
2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 284 PLN
(164)
454 PLN
2.0 TDCi 130KM 96kW 285 PLN
(164)
455 PLN
2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 293 PLN
(141)
463 PLN

 

Ford S-Max II
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.5 EcoBoost 160KM 118kW 286 PLN
(201)
456 PLN
1.5 EcoBoost 165KM 121kW 287 PLN
(219)
457 PLN
2.0 EcoBoost 240KM 177kW 357 PLN
(264)
527 PLN
Diesel
 
2.0 TDCi 180KM 132kW 366 PLN
(283)
536 PLN
2.0 TDCi 150KM 110kW 235 PLN
(152)
405 PLN
2.0 TDCi bi-turbo 210KM 154kW 367 PLN
(274)
537 PLN
Hybryda
 
2.5 Hybrid 150KM 140kW 293 PLN
(201)
463 PLN
 

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana tarcz hamulcowych?

Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Ford S-Max I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Kiedy wymieniać tarcze hamulcowe?

Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.

Ford S-Max I i II - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Co ile wymieniać tarcze hamulcowe?

Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.

 

 



Przeczytaj także

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Ford S-Max (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Ford S-Max (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę