Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Fordzie Galaxy II, III i iV.
Ford Galaxy II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 145KM 107kW | 269 PLN (191) |
439 PLN | ||
2.0 204KM 150kW | 341 PLN (282) |
511 PLN | |||
Diesel |
1.8 TDCi 125KM 92kW | 268 PLN (162) |
438 PLN | ||
2.0 TDI 115KM 85kW | 269 PLN (191) |
439 PLN | |||
2.0 TDI 130KM 96kW | 341 PLN (213) |
511 PLN |
Ford Galaxy III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 376 PLN (238) |
546 PLN | ||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 377 PLN (234) |
547 PLN | |||
2.0 EcoBoost 240KM 176kW | 464 PLN (302) |
634 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 120KM 88kW | 376 PLN (238) |
546 PLN | ||
2.0 TDCi DPF 150KM 110kW | 465 PLN (316) |
635 PLN |
Ford Galaxy IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 EcoBoost 240KM 177kW | 464 PLN (328) |
634 PLN | ||
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 510 PLN (361) |
680 PLN | |||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 491 PLN (331) |
661 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 180KM 132kW | 465 PLN (302) |
635 PLN | ||
2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW | 509 PLN (348) |
679 PLN | |||
2.0 EcoBlue 120KM 88kW | 376 PLN (238) |
546 PLN | |||
2.0 TDCi 150KM 110kW | 377 PLN (220) |
547 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda Galaxy II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Ford Galaxy II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 145KM 107kW | 296 PLN (119) |
466 PLN | ||
2.0 204KM 150kW | 286 PLN (214) |
456 PLN | |||
Diesel |
1.8 TDCi 125KM 92kW | 287 PLN (119) |
457 PLN | ||
2.0 TDI 115KM 85kW | 297 PLN (119) |
467 PLN | |||
2.0 TDI 130KM 96kW | 286 PLN (180) |
456 PLN |
Ford Galaxy III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 286 PLN (208) |
456 PLN | ||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 287 PLN (200) |
457 PLN | |||
2.0 EcoBoost 240KM 176kW | 366 PLN (283) |
536 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 120KM 88kW | 286 PLN (208) |
456 PLN | ||
2.0 TDCi DPF 150KM 110kW | 287 PLN (242) |
457 PLN |
Ford Galaxy IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 EcoBoost 240KM 177kW | 417 PLN (263) |
587 PLN | ||
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 397 PLN (274) |
567 PLN | |||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 398 PLN (283) |
568 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 180KM 132kW | 398 PLN (283) |
568 PLN | ||
2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW | 417 PLN (263) |
587 PLN | |||
2.0 EcoBlue 120KM 88kW | 357 PLN (208) |
527 PLN | |||
2.0 TDCi 150KM 110kW | 293 PLN (152) |
463 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Ford Galaxy II, III i IV wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym...
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym...
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym...
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym...