Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Mitsubishi Outlander I, II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Mitsubishi Outlander I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 136KM 100kW | 181 PLN | 301 PLN | ||
2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW | 194 PLN | 314 PLN | |||
2.4 i 16V 4WD 160KM 118kW | 185 PLN | 305 PLN | |||
2.4 i 16V 4WD XLS 139KM 102kW | 181 PLN | 301 PLN |
Mitsubishi Outlander II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 MIVEC 147KM 108kW | 170 PLN | 290 PLN | ||
2.4 MIVEC 170KM 125kW | 181 PLN | 301 PLN | |||
3.0 i V6 24V XL 220KM 162kW | 251 PLN | 371 PLN | |||
Diesel |
2.0 DID DOHC 140KM 103kW | 171 PLN | 291 PLN | ||
2.2 DID DOHC 156KM 115kW | 185 PLN | 305 PLN | |||
2.2 MIVEC DID 177KM 130kW | 194 PLN | 314 PLN |
Mitsubishi Outlander III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW | 170 PLN | 290 PLN | ||
2.0 DOHC MIVEC 147KM 108kW | 185 PLN | 305 PLN | |||
2.0 150KM 110kW | 194 PLN | 314 PLN | |||
Diesel |
2.2 DI-D 150KM 110kW | 186 PLN | 306 PLN | ||
Hybryda |
2.0 Hybrid 189KM 139kW | 182 PLN | 302 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mitsubishi Outlander I, II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Mitsubishi Outlander I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 136KM 100kW | 124 PLN | 244 PLN | ||
2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW | 137 PLN | 257 PLN | |||
2.4 i 16V 4WD 160KM 118kW | 138 PLN | 258 PLN | |||
2.4 i 16V 4WD XLS 139KM 102kW | 124 PLN | 244 PLN |
Mitsubishi Outlander II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 MIVEC 147KM 108kW | 124 PLN | 244 PLN | ||
2.4 MIVEC 170KM 125kW | 137 PLN | 257 PLN | |||
3.0 i V6 24V XL 220KM 162kW | 204 PLN | 324 PLN | |||
Diesel |
2.0 DID DOHC 140KM 103kW | 138 PLN | 258 PLN | ||
2.2 DID DOHC 156KM 115kW | 159 PLN | 279 PLN | |||
2.2 MIVEC DID 177KM 130kW | 160 PLN | 280 PLN |
Mitsubishi Outlander III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW | 125 PLN | 245 PLN | ||
2.0 DOHC MIVEC 147KM 108kW | 137 PLN | 257 PLN | |||
2.0 150KM 110kW | 178 PLN | 298 PLN | |||
Diesel |
2.2 DI-D 150KM 110kW | 139 PLN | 259 PLN | ||
Hybryda |
2.0 Hybrid 189KM 139kW | 135 PLN | 255 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mitsubishi Outlander I, II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq i Volkswagen Tiguan. Mitsubishi Outlander pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq...
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq...
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq...
Mitsubishi Outlander to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Skoda Karoq...