Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Kia Sportage II, III i IV wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Kia Sportage II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 142KM 104kW | 150 PLN | 270 PLN | ||
2.7 i V6 175KM 129kW | 235 PLN | 355 PLN | |||
Diesel |
2.0 CRDi 112KM 82kW | 218 PLN | 338 PLN | ||
2.0 CRDi 140KM 103kW | 242 PLN | 362 PLN | |||
2.0 CRDI VGT 150KM 110kW | 303 PLN | 423 PLN |
Kia Sportage III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 GDI 135KM 99kW | 150 PLN | 270 PLN | ||
2.0 DOHC 163KM 120kW | 221 PLN | 341 PLN | |||
2.0 GDI 166KM 122kW | 235 PLN | 355 PLN | |||
Diesel |
1.7 CRDi 116KM 85kW | 179 PLN | 299 PLN | ||
2.0 CRDi 136KM 100kW | 255 PLN | 375 PLN | |||
2.0 CRDi 184KM 135kW | 289 PLN | 409 PLN |
Kia Sportage IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 GDI 132KM 97kW | 210 PLN | 330 PLN | ||
1.6 T-GDI 177KM 130kW | 253 PLN | 373 PLN | |||
Diesel |
1.6 CRDI 115KM 85kW | 150 PLN | 270 PLN | ||
1.6 CRDI 136KM 100kW | 211 PLN | 331 PLN | |||
1.7 CRDi 115KM 85kW | 254 PLN | 374 PLN | |||
1.7 CRDi 141KM 104kW | 284 PLN | 404 PLN | |||
2.0 CRDi 136KM 100kW | 285 PLN | 405 PLN | |||
2.0 CRDi 185KM 136kW | 221 PLN | 341 PLN | |||
Hybryda |
2.0 CRDI Mild hev 48V 185KM 136kW | 290 PLN | 410 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Kia Sportage II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Kia Sportage II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 142KM 104kW | 107 PLN | 227 PLN | ||
2.7 i V6 175KM 129kW | 163 PLN | 283 PLN | |||
Diesel |
2.0 CRDi 112KM 82kW | 125 PLN | 245 PLN | ||
2.0 CRDi 140KM 103kW | 174 PLN | 294 PLN | |||
2.0 CRDI VGT 150KM 110kW | 177 PLN | 297 PLN |
Kia Sportage III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 GDI 135KM 99kW | 116 PLN | 236 PLN | ||
2.0 DOHC 163KM 120kW | 177 PLN | 297 PLN | |||
2.0 GDI 166KM 122kW | 163 PLN | 283 PLN | |||
Diesel |
1.7 CRDi 116KM 85kW | 108 PLN | 228 PLN | ||
2.0 CRDi 136KM 100kW | 183 PLN | 303 PLN | |||
2.0 CRDi 184KM 135kW | 184 PLN | 304 PLN |
Kia Sportage IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 GDI 132KM 97kW | 174 PLN | 294 PLN | ||
1.6 T-GDI 177KM 130kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
Diesel |
1.6 CRDI 115KM 85kW | 108 PLN | 228 PLN | ||
1.6 CRDI 136KM 100kW | 175 PLN | 295 PLN | |||
1.7 CRDi 115KM 85kW | 160 PLN | 280 PLN | |||
1.7 CRDi 141KM 104kW | 163 PLN | 283 PLN | |||
2.0 CRDi 136KM 100kW | 175 PLN | 295 PLN | |||
2.0 CRDi 185KM 136kW | 183 PLN | 303 PLN | |||
Hybryda |
2.0 CRDI Mild hev 48V 185KM 136kW | 191 PLN | 311 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Kia Sportage II, III i IV wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai. Kia Sportage pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....
Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....