Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Ford S-Max I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Ford S-Max I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 145KM 107kW | 163 PLN | 283 PLN | ||
2.5 i 20V 220KM 162kW | 246 PLN | 366 PLN | |||
2.0 EcoBoost 203KM 149kW | 213 PLN | 333 PLN | |||
1.6 EcoBoost 160KM 118kW | 191 PLN | 311 PLN | |||
2.0 EcoBoost 240KM 177kW | 283 PLN | 403 PLN | |||
2.3 Duratec 161KM 118kW | 253 PLN | 373 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 140KM 103kW | 163 PLN | 283 PLN | ||
1.8 TDCi 125KM 92kW | 191 PLN | 311 PLN | |||
2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW | 213 PLN | 333 PLN | |||
2.0 TDCi 130KM 96kW | 246 PLN | 366 PLN | |||
2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW | 191 PLN | 120 PLN |
Ford S-Max II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 234 PLN | 354 PLN | ||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 238 PLN | 358 PLN | |||
2.0 EcoBoost 240KM 177kW | 348 PLN | 468 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 180KM 132kW | 328 PLN | 448 PLN | ||
2.0 TDCi 150KM 110kW | 220 PLN | 340 PLN | |||
2.0 TDCi bi-turbo 210KM 154kW | 331 PLN | 451 PLN | |||
Hybryda |
2.5 Hybrid 150KM 140kW | 234 PLN | 354 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda S-Max I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Ford S-Max I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 i 16V 145KM 107kW | 119 PLN | 239 PLN | ||
2.5 i 20V 220KM 162kW | 164 PLN | 284 PLN | |||
2.0 EcoBoost 203KM 149kW | 166 PLN | 286 PLN | |||
1.6 EcoBoost 160KM 118kW | 141 PLN | 261 PLN | |||
2.0 EcoBoost 240KM 177kW | 240 PLN | 360 PLN | |||
2.3 Duratec 161KM 118kW | 202 PLN | 322 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 140KM 103kW | 119 PLN | 239 PLN | ||
1.8 TDCi 125KM 92kW | 166 PLN | 286 PLN | |||
2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW | 164 PLN | 284 PLN | |||
2.0 TDCi 130KM 96kW | 164 PLN | 284 PLN | |||
2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW | 141 PLN | 261 PLN |
Ford S-Max II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 201 PLN | 321 PLN | ||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 219 PLN | 339 PLN | |||
2.0 EcoBoost 240KM 177kW | 264 PLN | 384 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 180KM 132kW | 283 PLN | 403 PLN | ||
2.0 TDCi 150KM 110kW | 152 PLN | 272 PLN | |||
2.0 TDCi bi-turbo 210KM 154kW | 274 PLN | 394 PLN | |||
Hybryda |
2.5 Hybrid 150KM 140kW | 201 PLN | 321 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Ford S-Max I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...
Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...
Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...
Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...