Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Ford Galaxy II, III i IV wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Ford Galaxy II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 145KM 107kW | 191 PLN | 311 PLN | ||
2.0 204KM 150kW | 282 PLN | 402 PLN | |||
Diesel |
1.8 TDCi 125KM 92kW | 162 PLN | 282 PLN | ||
2.0 TDI 115KM 85kW | 191 PLN | 311 PLN | |||
2.0 TDI 130KM 96kW | 213 PLN | 333 PLN |
Ford Galaxy III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 238 PLN | 358 PLN | ||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 234 PLN | 354 PLN | |||
2.0 EcoBoost 240KM 176kW | 302 PLN | 422 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 120KM 88kW | 238 PLN | 358 PLN | ||
2.0 TDCi DPF 150KM 110kW | 316 PLN | 436 PLN |
Ford Galaxy IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 EcoBoost 240KM 177kW | 328 PLN | 448 PLN | ||
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 361 PLN | 481 PLN | |||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 331 PLN | 451 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 180KM 132kW | 302 PLN | 422 PLN | ||
2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW | 348 PLN | 468 PLN | |||
2.0 EcoBlue 120KM 88kW | 238 PLN | 358 PLN | |||
2.0 TDCi 150KM 110kW | 220 PLN | 340 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda Galaxy II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Ford Galaxy II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 145KM 107kW | 119 PLN | 239 PLN | ||
2.0 204KM 150kW | 214 PLN | 334 PLN | |||
Diesel |
1.8 TDCi 125KM 92kW | 119 PLN | 239 PLN | ||
2.0 TDI 115KM 85kW | 119 PLN | 239 PLN | |||
2.0 TDI 130KM 96kW | 180 PLN | 300 PLN |
Ford Galaxy III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 208 PLN | 328 PLN | ||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 200 PLN | 320 PLN | |||
2.0 EcoBoost 240KM 176kW | 283 PLN | 403 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 120KM 88kW | 208 PLN | 328 PLN | ||
2.0 TDCi DPF 150KM 110kW | 242 PLN | 362 PLN |
Ford Galaxy IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 EcoBoost 240KM 177kW | 263 PLN | 383 PLN | ||
1.5 EcoBoost 160KM 118kW | 274 PLN | 394 PLN | |||
1.5 EcoBoost 165KM 121kW | 283 PLN | 403 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 180KM 132kW | 283 PLN | 403 PLN | ||
2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW | 263 PLN | 383 PLN | |||
2.0 EcoBlue 120KM 88kW | 208 PLN | 328 PLN | |||
2.0 TDCi 150KM 110kW | 152 PLN | 272 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Ford Galaxy II, III i IV wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym...
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym...
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym...
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym...