Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Renault Laguna II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Renault Laguna II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 16V 120KM 88kW | 192 PLN | 312 PLN | ||
2.0 i 16V 135KM 99kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
1.6 i 16V 107KM 79kW | 170 PLN | 290 PLN | |||
3.0 V6 24V 207KM 152kW | 258 PLN | 378 PLN | |||
2.0 i T 16V 165KM 121kW | 256 PLN | 376 PLN | |||
2.0 IDE 16V 140KM 103kW | 227 PLN | 347 PLN | |||
Diesel |
1.9 dCi 120KM 88kW | 170 PLN | 290 PLN | ||
2.2 dCi 150KM 110kW | 224 PLN | 344 PLN | |||
1.9 dCi 110KM 81kW | 143 PLN | 263 PLN | |||
1.9 dCi 130KM 96kW | 207 PLN | 327 PLN | |||
1.9 dCi 100KM 74kW | 148 PLN | 268 PLN |
Renault Laguna III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0T 16v 170KM 125kW | 219 PLN | 339 PLN | ||
2.0 16v 140KM 103kW | 231 PLN | 351 PLN | |||
2.0T 16v 205KM 151kW | 346 PLN | 466 PLN | |||
1.6 16v 110KM 81kW | 212 PLN | 332 PLN | |||
Diesel |
2.0 dCi 150KM 110kW | 263 PLN | 383 PLN | ||
2.0 dCi 130KM 96kW | 164 PLN | 284 PLN | |||
2.0 dCi 175KM 129kW | 260 PLN | 380 PLN | |||
1.5 dCi 110KM 81kW | 155 PLN | 275 PLN | |||
2.0 16v dCi 178KM 132kW | 219 PLN | 339 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Laguna II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Renault Laguna II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 16V 120KM 88kW | 105 PLN | 225 PLN | ||
2.0 i 16V 135KM 99kW | 164 PLN | 284 PLN | |||
1.6 i 16V 107KM 79kW | 105 PLN | 225 PLN | |||
3.0 V6 24V 207KM 152kW | 193 PLN | 313 PLN | |||
2.0 i T 16V 165KM 121kW | 185 PLN | 305 PLN | |||
2.0 IDE 16V 140KM 103kW | 166 PLN | 286 PLN | |||
Diesel |
1.9 dCi 120KM 88kW | 181 PLN | 301 PLN | ||
2.2 dCi 150KM 110kW | 208 PLN | 328 PLN | |||
1.9 dCi 110KM 81kW | 177 PLN | 297 PLN | |||
1.9 dCi 130KM 96kW | 164 PLN | 284 PLN | |||
1.9 dCi 100KM 74kW | 128 PLN | 248 PLN |
Renault Laguna III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0T 16v 170KM 125kW | 196 PLN | 316 PLN | ||
2.0 16v 140KM 103kW | 164 PLN | 284 PLN | |||
2.0T 16v 205KM 151kW | 269 PLN | 389 PLN | |||
1.6 16v 110KM 81kW | 89 PLN | 209 PLN | |||
Diesel |
2.0 dCi 150KM 110kW | 155 PLN | 275 PLN | ||
2.0 dCi 130KM 96kW | 131 PLN | 251 PLN | |||
2.0 dCi 175KM 129kW | 213 PLN | 333 PLN | |||
1.5 dCi 110KM 81kW | 101 PLN | 221 PLN | |||
2.0 16v dCi 178KM 132kW | 196 PLN | 316 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Laguna II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Renault Laguna to auto klasy średniej segmentu D, które było produkowane od 1993 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Opel Insignia, Peugeot 508, Toyota Avensis i Volkswagen Passat. Renault Laguna pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Renault Laguna to auto klasy średniej segmentu D, które było produkowane od 1993 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Opel Insignia, Peugeot 508, Toyota Avensis...
Renault Laguna to auto klasy średniej segmentu D, które było produkowane od 1993 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Opel Insignia, Peugeot 508, Toyota Avensis...
Renault Laguna to auto klasy średniej segmentu D, które było produkowane od 1993 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Opel Insignia, Peugeot 508, Toyota Avensis...
Renault Laguna to auto klasy średniej segmentu D, które było produkowane od 1993 do 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Opel Insignia, Peugeot 508, Toyota Avensis...