Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Renault Twingo II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Renault Twingo II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 58KM 43kW | 119 PLN | 239 PLN | ||
1.2 16v 75KM 55kW | 139 PLN | 259 PLN | |||
1.2 TCe 16v 100KM 74kW | 146 PLN | 266 PLN | |||
1.6 16v 133KM 98kW | 130 PLN | 250 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 65KM 48kW | 116 PLN | 236 PLN | ||
1.5 dCi 75KM 55kW | 117 PLN | 237 PLN | |||
1.5 dCi 86KM 63kW | 103 PLN | 223 PLN |
Renault Twingo III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
0.9 TCe 90KM 66kW | 144 PLN | 264 PLN | ||
0.9 TCe 110KM 81kW | 157 PLN | 277 PLN | |||
1.0 SCe 69KM 51kW | 149 PLN | 269 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Twingo II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Renault Twingo III nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi.
Renault Twingo II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 58KM 43kW | 115 PLN | 235 PLN | ||
1.2 16v 75KM 55kW | 126 PLN | 246 PLN | |||
1.2 TCe 16v 100KM 74kW | 138 PLN | 258 PLN | |||
1.6 16v 133KM 98kW | 141 PLN | 261 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 65KM 48kW | 125 PLN | 245 PLN | ||
1.5 dCi 75KM 55kW | 110 PLN | 230 PLN | |||
1.5 dCi 86KM 63kW | 115 PLN | 235 PLN |
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Twingo II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo. Renault Twingo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo....
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo....
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo....
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo....