Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Renault Scenic II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Renault Scenic II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 i 16V 113KM 83kW | 152 PLN | 272 PLN | ||
2.0 i 16V 136KM 100kW | 199 PLN | 319 PLN | |||
2.0 i 16V T 163KM 120kW | 192 PLN | 312 PLN | |||
1.4 i 16V 98KM 72kW | 115 PLN | 235 PLN | |||
Diesel |
1.9 dCi 120 KM 88 kW | 152 PLN | 272 PLN | ||
1.5 dCi 82 KM 60 kW | 115 PLN | 235 PLN | |||
1.5 dCi 106 KM 78 kW | 155 PLN | 275 PLN | |||
1.5 dCi 101 KM 74 kW | 179 PLN | 299 PLN | |||
1.9 dCi 110 KM 81 kW | 165 PLN | 285 PLN | |||
1.9 dCi FAP 130 KM 96 kW | 191 PLN | 311 PLN |
Renault Scenic III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 Energy TCe 116KM 85kW | 155 PLN | 275 PLN | ||
1.4 TCe 16v 130KM 96kW | 222 PLN | 342 PLN | |||
1.6 16V 110KM 81kW | 165 PLN | 285 PLN | |||
1.2 Energy TCe 132KM 97kW | 220 PLN | 340 PLN | |||
2.0 16v 140KM 103kW | 243 PLN | 363 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 106KM 78kW | 231 PLN | 351 PLN | ||
1.9 dCi FAP 131KM 96kW | 241 PLN | 361 PLN | |||
1.5 dCi FAP 110KM 81kW | 212 PLN | 332 PLN | |||
1.6 dCi eco2 130KM 96kW | 235 PLN | 355 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Scenic II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Renault Scenic II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 i 16V 113KM 83kW | 126 PLN | 246 PLN | ||
2.0 i 16V 136KM 100kW | 140 PLN | 260 PLN | |||
2.0 i 16V T 163KM 120kW | 171 PLN | 291 PLN | |||
1.4 i 16V 98KM 72kW | 77 PLN | 197 PLN | |||
Diesel |
1.9 dCi 120 KM 88 kW | 151 PLN | 271 PLN | ||
1.5 dCi 82 KM 60 kW | 78 PLN | 198 PLN | |||
1.5 dCi 106 KM 78 kW | 140 PLN | 260 PLN | |||
1.5 dCi 101 KM 74 kW | 126 PLN | 246 PLN | |||
1.9 dCi 110 KM 81 kW | 129 PLN | 249 PLN | |||
1.9 dCi FAP 130 KM 96 kW | 171 PLN | 291 PLN |
Renault Scenic III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 Energy TCe 116KM 85kW | 127 PLN | 247 PLN | ||
1.4 TCe 16v 130KM 96kW | 143 PLN | 263 PLN | |||
1.6 16V 110KM 81kW | 141 PLN | 261 PLN | |||
1.2 Energy TCe 132KM 97kW | 171 PLN | 291 PLN | |||
2.0 16v 140KM 103kW | 191 PLN | 311 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 106KM 78kW | 78 PLN | 198 PLN | ||
1.9 dCi FAP 131KM 96kW | 161 PLN | 281 PLN | |||
1.5 dCi FAP 110KM 81kW | 127 PLN | 247 PLN | |||
1.6 dCi eco2 130KM 96kW | 151 PLN | 271 PLN |
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Scenic II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso. Renault Scenic pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso....
Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso....
Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso....
Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso....