Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Renault Espace IV i V wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Renault Espace IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 16v 136KM 100kW | 192 PLN | 312 PLN | ||
2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
3.5 i V6 24V 241KM 177kW | 256 PLN | 376 PLN | |||
Diesel |
2.2 dCi 150KM 110kW | 205 PLN | 325 PLN | ||
2.0 dCi 150KM 110kW | 221 PLN | 341 PLN | |||
1.9 dCi 120KM 88kW | 228 PLN | 348 PLN | |||
3.0 dCi 181KM 133kW | 294 PLN | 414 PLN | |||
2.0 dCi 173KM 127kW | 256 PLN | 376 PLN |
Renault Espace V | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Energy TCe 200KM 147kW | 279 PLN | 399 PLN | ||
1.8 Energy TCe 225KM 165kW | 327 PLN | 447 PLN | |||
Diesel |
1.6 Energy dCi 130KM 96kW | 230 PLN | 350 PLN | ||
1.6 Energy dCi 160KM 118kW | 227 PLN | 347 PLN | |||
2.0 Blue dCi 200KM 147kW | 257 PLN | 377 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Espace IV i V dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Renault Espace IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 16v 136KM 100kW | 185 PLN | 305 PLN | ||
2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW | 194 PLN | 314 PLN | |||
3.5 i V6 24V 241KM 177kW | 210 PLN | 330 PLN | |||
Diesel |
2.2 dCi 150KM 110kW | 166 PLN | 286 PLN | ||
2.0 dCi 150KM 110kW | 178 PLN | 298 PLN | |||
1.9 dCi 120KM 88kW | 165 PLN | 285 PLN | |||
3.0 dCi 181KM 133kW | 185 PLN | 305 PLN | |||
2.0 dCi 173KM 127kW | 181 PLN | 301 PLN |
Renault Espace V | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Energy TCe 200KM 147kW | 212 PLN | 332 PLN | ||
1.8 Energy TCe 225KM 165kW | 265 PLN | 385 PLN | |||
Diesel |
1.6 Energy dCi 130KM 96kW | 195 PLN | 315 PLN | ||
1.6 Energy dCi 160KM 118kW | 161 PLN | 281 PLN | |||
2.0 Blue dCi 200KM 147kW | 230 PLN | 350 PLN |
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Espace IV i V wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Renault Espace to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Citroen C8, Ford Galaxy, Kia Carnival, Peugeot 807, SEAT Alhambra, Volkswagen Sharan i Fiat Freemont. Renault Espace pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Renault Espace to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Citroen C8, Ford Galaxy, Kia Carnival, Peugeot...
Renault Espace to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Citroen C8, Ford Galaxy, Kia Carnival, Peugeot...
Renault Espace to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Citroen C8, Ford Galaxy, Kia Carnival, Peugeot...
Renault Espace to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Citroen C8, Ford Galaxy, Kia Carnival, Peugeot...