Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Renault Kadjar wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Renault Kadjar | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 Energy TCe 130KM 96kW | 189 PLN | 309 PLN | ||
1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW | 220 PLN | 340 PLN | |||
1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW | 163 PLN | 283 PLN | |||
1.2 Energy TCe 118KM 87kW | 231 PLN | 351 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 110KM 81kW | 163 PLN | 283 PLN | ||
1.6 dCi 130KM 96kW | 189 PLN | 309 PLN | |||
1.5 Blue dCi 115 116KM 85kW | 220 PLN | 340 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Kadjar dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Renault Kadjar | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 Energy TCe 130KM 96kW | 161 PLN | 281 PLN | ||
1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW | 187 PLN | 307 PLN | |||
1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW | 154 PLN | 274 PLN | |||
1.2 Energy TCe 118KM 87kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 110KM 81kW | 154 PLN | 274 PLN | ||
1.6 dCi 130KM 96kW | 161 PLN | 281 PLN | |||
1.5 Blue dCi 115 116KM 85kW | 203 PLN | 323 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Kadjar wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Renault Kadjar to auto klasy kompaktowej segmentu C, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Hyundai Tucson, Seat Ateca, Toyota C-HR i Volkswagen Tiguan. Renault Kadjar pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Renault Kadjar to auto klasy kompaktowej segmentu C, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Hyundai Tucson, Seat Ateca, Toyota C-HR i Volkswagen Tiguan. Renault...
Renault Kadjar to auto klasy kompaktowej segmentu C, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Hyundai Tucson, Seat Ateca, Toyota C-HR i Volkswagen Tiguan. Renault...
Renault Kadjar to auto klasy kompaktowej segmentu C, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Hyundai Tucson, Seat Ateca, Toyota C-HR i Volkswagen Tiguan. Renault...
Renault Kadjar to auto klasy kompaktowej segmentu C, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Hyundai Tucson, Seat Ateca, Toyota C-HR i Volkswagen Tiguan. Renault...