Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Volkswagen T-Roc wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Volkswagen T-Roc | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 TSI 115KM 85kW | 188 PLN | 308 PLN | ||
1.5 TSI ACT 150KM 110kW | 215 PLN | 335 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 290 PLN | 410 PLN | |||
2.0 TSI 300KM 221kW | 345 PLN | 465 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 115KM 85kW | 188 PLN | 308 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 234 PLN | 354 PLN | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 307 PLN | 427 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena T-Roc dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Volkswagen T-Roc | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 TSI 115KM 85kW | 145 PLN | 265 PLN | ||
1.5 TSI ACT 150KM 110kW | 178 PLN | 298 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 182 PLN | 302 PLN | |||
2.0 TSI 300KM 221kW | 271 PLN | 391 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 115KM 85kW | 145 PLN | 265 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 213 PLN | 333 PLN | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 228 PLN | 348 PLN |
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena T-Roc wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X, Peugeot 2008 i Renault Captur. Volkswagen T-roc pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X,...
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X,...
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X,...
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X,...