Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w BMW X3 G01 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
BMW X3 G01 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 20i 184KM 135kW | 318 PLN | 468 PLN | ||
2.0 30i 252KM 185kW | 356 PLN | 506 PLN | |||
M40i 354KM 260kW | 584 PLN | 734 PLN | |||
Diesel |
2.0 18d 150KM 110kW | 318 PLN | 468 PLN | ||
2.0 20d 190KM 140kW | 359 PLN | 509 PLN | |||
3.0 30d 265KM 195kW | 357 PLN | 507 PLN | |||
M40d 326KM 240kW | 561 PLN | 711 PLN | |||
Hybryda |
2.0 30e 252KM 185kW | 358 PLN | 508 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW X3 G01 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
BMW X3 G01 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 20i 184KM 135kW | 392 PLN | 542 PLN | ||
2.0 30i 252KM 185kW | 324 PLN | 474 PLN | |||
M40i 354KM 260kW | 399 PLN | 549 PLN | |||
Diesel |
2.0 18d 150KM 110kW | 263 PLN | 413 PLN | ||
2.0 20d 190KM 140kW | 298 PLN | 448 PLN | |||
3.0 30d 265KM 195kW | 393 PLN | 543 PLN | |||
M40d 326KM 240kW | 424 PLN | 574 PLN | |||
Hybryda |
2.0 30e 252KM 185kW | 287 PLN | 437 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku BMW X3 G01 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
BMW X3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, DS 7 Crossback, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC i Volvo XC60. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Generacja F25 produkowana była w latach 2010-2017. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. Z racji zwiększenia rozmiarów samochodu, model upodobnił się do X5. W 2014 roku auto poddano faceliftingowi. Samochód oferowany był z 4 silnikami benzynowymi od 184KM do...
Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych o mocach od 150KM do 272KM oraz 6 silników diesla od 150KM do 286KM.
Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych o mocach od 150KM do 272KM oraz 6 silników diesla od 150KM do 286KM.
BMW X3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, DS 7 Crossback, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC i Volvo...