Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w BMW Serii 7 E65, F01 i G11 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
BMW Serii 7 E65 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 362 PLN | 512 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 330 PLN | 480 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 358 PLN | 508 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 444 PLN | 594 PLN | |||
4.4 600KM 441kW | 483 PLN | 633 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 362 PLN | 512 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 391 PLN | 541 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 472 PLN | 622 PLN | |||
520d 190KM 140kW | 362 PLN | 512 PLN |
BMW Serii 7 F01 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 505 PLN | 655 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 443 PLN | 593 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 465 PLN | 615 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 313 PLN | 463 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 343 PLN | 493 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 465 PLN | 615 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 487 PLN | 637 PLN | |||
520d 190KM 140kW | 505 PLN | 655 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 443 PLN | 593 PLN | ||
535d 313KM 230kW | 554 PLN | 704 PLN |
BMW Serii 7 G11 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 497 PLN | 647 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 357 PLN | 507 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 399 PLN | 549 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 556 PLN | 706 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 356 PLN | 506 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 399 PLN | 549 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 556 PLN | 706 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 497 PLN | 647 PLN | ||
535d 313KM 230kW | 562 PLN | 712 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 5 G30 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
BMW Serii 7 E65 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 216 PLN | 366 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 357 PLN | 507 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 304 PLN | 454 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 304 PLN | 454 PLN | |||
4.4 600KM 441kW | 402 PLN | 552 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 356 PLN | 506 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 402 PLN | 552 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 405 PLN | 555 PLN | |||
520d 190KM 140kW | 304 PLN | 454 PLN |
BMW Serii 7 F01 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 462 PLN | 612 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 394 PLN | 544 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 320 PLN | 470 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 294 PLN | 444 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 262 PLN | 412 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 320 PLN | 470 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 462 PLN | 612 PLN | |||
520d 190KM 140kW | 394 PLN | 544 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 393 PLN | 543 PLN | ||
535d 313KM 230kW | 320 PLN | 470 PLN |
BMW Serii 7 G11 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 399 PLN | 549 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 298 PLN | 448 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 324 PLN | 474 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 424 PLN | 574 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 200 PLN | 350 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 298 PLN | 448 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 324 PLN | 474 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 399 PLN | 549 PLN | ||
535d 313KM 230kW | 237 PLN | 387 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku BMW Serii 7 E65, F01 i G11 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...