Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Seat Ateca została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 345 zł | z piastą | 90 minut | 525 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 235 zł | z piastą | 90 minut | 415 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Seata Ateca na przedniej i tylnej osi zamontowano łożysko zintegrowane z piastą. Jego wymiana na obu osiach trwa po 90 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym...
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym...
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym...
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym...