Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Kia Rio II, III i IV generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Cena całkowita |
II | 155 zł | samo łożysko | 265 zł |
III | 263 zł | samo łożysko | 383 zł |
IV | 125 zł | samo łożysko | 245 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Cena całkowita |
II | 445 zł | z piastą | 535 zł |
III | 674 zł | z piastą | 774 zł |
IV | 412 zł | z piastą | 512 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Kia Rio II, III i IV generacji przednie koło wyposażone zostało w wymienne łożysko, natomiast na tylnej osi zastosowano zintegrowane z piastą łożysko. Czas wymiany jest zależny od złożoności układu łożyska, ale powinien mieścić się w przedziale czasowym od 1 do 2 godzin.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym...
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym...
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym...
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym...