Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Mazda 5 I i II generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 339 zł | z piastą | 90 minut | 519 zł |
II | 277 zł | z piastą | 95 minut | 467 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 566 zł | z piastą | 50 minut | 666 zł |
II | 566 zł | z piastą | 55 minut | 469 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Mazdy 5 I i II przednia oś wyposażona jest w łożysko wymienne, a tylnia w zintegrowane z piastą łożysko. Wymiana z przodu trwa odpowiednio 90 i 95 minut, a z tyłu 50 i 55 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i Nissan Lafesta. Mazda 5 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i...
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i...
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i...
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i...