Audi Q7 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny. 

Ile kosztuje wymiana łożyska w kole w Audi Q7?

Cena wymiany łożyska koła w Audi Q7 I i II generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Cena wymiany łożyska przód - Audi Q7
 Generacja  Śr. cena łożyska przód  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
I 323 zł samo łożysko  150 minut 623 zł
II 372 zł z piastą  155 minut 682 zł
Cena wymiany łożyska tył - Audi Q7
 Generacja  Śr. cena łożyska tył  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
I 226 zł samo łożysko  145 minut 516 zł
II 465 zł z piastą  150 minut 765 zł
 

Ile trwa wymiana łożyska w kole przód i tył?

Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Audi Q7 I generacji z przodu i z tyłu zastosowano wymienne łożyska. Ich wymiana wynosi z przodu - 150 minut, z tyłu - 145 minut. Natomiast w Audi Q7 II generacji na przedniej i tylniej osi zamontowano zintegrowane z piastą łożyska. Wymiana na przedniej osi trwa 155 minut, a na tylnej 150 minut.

Typy łożyska

Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.

  1. I generacji — samodzielne łożysko, wymienialne przy użyciu prasy
  2. II generacji — połączenie łożyska i piasty w jeden element. Samo łożysko jest niewymienialne
  3. III generacji — połączenie łożyska, piasty oraz zwrotnicy w jeden element. W zależności od konieczności wymiany samego łożyska lub samej piasty konieczna jest wymiana całego zespołu

 Audi Q7 I i II cena wymiany lozyska kola

Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Kiedy wymienić łożysko koła?

Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.

Objawy zużycia łożyska koła

  • tarcie
  • buczenie
  • grzechot
  • metaliczne stuki

Przyczyny

  • niepoprawna geometria — źle ustawione koło, a zatem źle ustawione łożysko koła musi przenosić siły pod kątami, do których nie zostało zaprojektowane
  • uszkodzenie układu kierowniczego i zawieszenia — kasujące się luzy w zawieszeniu powodują uderzenia, które przenoszą się na łożysko koła
  • zwichrowane tarcze hamulcowe — bicie tarczy podczas hamowania wprowadza koło w drgania. Te drgania przenoszone są także na łożysko koła, które nie zostało przystosowane do przenoszenia tego typu obciążeń przez dłuższy okres
  • przegrzanie — następuje podczas długiej jazdy po zakrętach, szczególnie załadowanym samochodem
  • korozja — na skutek uszkodzenia uszczelnień dostaje się woda wypłukująca smar
  • niepoprawny montaż — mechanik nie posiadający prasy może próbować wbić łożysko młotkiem. To prosta droga do jego uszkodzenia
  • uszkodzenia mechaniczne — uderzenia kołem w dziury oraz krawężniki powodują obciążenia na łożysku. Powtarzające się uderzenia prowadzą do jego uszkodzenia

Gdzie oddać auto na wymianę łożyska koła?

Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.

 

 



Przeczytaj także

Audi Q7 II benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Audi Q7 II benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

 Audi Q7 to pierwszy SUV tej niemieckiej marki premium, którego konkurencją jest VW Touareg oraz Porsche Cayenne. 2 generacja o której mowa weszła na rynek w 2015 roku i produkowana jest do dzisiaj. Ten ogromny samochód napędzają mogą napędzać dwa silniki benzynowe - 2.0 TFSI 252 KM lub 3.0...

więcej

Audi Q7 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Audi Q7 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...

więcej

Audi Q7 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Audi Q7 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...

więcej

Audi Q7 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę