Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Peugeot 3008 I i II generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 313 zł | samo łożysko | 120 minut | 553 zł |
II | 278 zł | samo łożysko | 125 minut | 528 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 202 zł | samo łożysko | 60 minut | 322 zł |
II | 550 zł | z piastą | 55 minut | 680 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Peugeot 3008 I generacji zarówno przednie i tylne koła zostały wyposażone w łożyska wymienne. Wymiana na przedniej osi trwa odpowiednio 120 minut, a na tylnej 65 minut. Natomiast w Peugeot 3008 II generacji na przedniej osi zamontowano łożysko wymienne, a na tylnej zintegrowane z piastą. Ich wymiana trwa 125 minut z przodu i 65 minut z tyłu.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR. Peugeot 3008 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....
Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM,...
Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM, 1.6...