Peugeot 208 I - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny. 

Ile kosztuje wymiana łożyska w kole w Peugeot 208 I?

Cena wymiany łożyska koła w Peugeot 208 I generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Cena wymiany łożyska przód - Peugeot 208
 Generacja  Śr. cena łożyska przód  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
I 204 zł samo łożysko  115 minut 434 zł
Cena wymiany łożyska tył - Peugeot 208
 Generacja  Śr. cena łożyska tył  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
I 192 zł samo łożysko  55 minut 302 zł
 

Ile trwa wymiana łożyska w kole przód i tył?

Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Peugeot 208 I generacji zarówno przednie i tylne koła zostały wyposażone w łożyska wymienne. Wymiana na przedniej osi trwa odpowiednio 115 minut, a na tylnej 55 minut.

Typy łożyska

Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.

  1. I generacji — samodzielne łożysko, wymienialne przy użyciu prasy
  2. II generacji — połączenie łożyska i piasty w jeden element. Samo łożysko jest niewymienialne
  3. III generacji — połączenie łożyska, piasty oraz zwrotnicy w jeden element. W zależności od konieczności wymiany samego łożyska lub samej piasty konieczna jest wymiana całego zespołu

Peugeot 208 I cena wymiany lozyska kola

Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo. Peugeot 208 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić łożysko koła?

Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.

Objawy zużycia łożyska koła

  • tarcie
  • buczenie
  • grzechot
  • metaliczne stuki

Przyczyny

  • niepoprawna geometria — źle ustawione koło, a zatem źle ustawione łożysko koła musi przenosić siły pod kątami, do których nie zostało zaprojektowane
  • uszkodzenie układu kierowniczego i zawieszenia — kasujące się luzy w zawieszeniu powodują uderzenia, które przenoszą się na łożysko koła
  • zwichrowane tarcze hamulcowe — bicie tarczy podczas hamowania wprowadza koło w drgania. Te drgania przenoszone są także na łożysko koła, które nie zostało przystosowane do przenoszenia tego typu obciążeń przez dłuższy okres
  • przegrzanie — następuje podczas długiej jazdy po zakrętach, szczególnie załadowanym samochodem
  • korozja — na skutek uszkodzenia uszczelnień dostaje się woda wypłukująca smar
  • niepoprawny montaż — mechanik nie posiadający prasy może próbować wbić łożysko młotkiem. To prosta droga do jego uszkodzenia
  • uszkodzenia mechaniczne — uderzenia kołem w dziury oraz krawężniki powodują obciążenia na łożysku. Powtarzające się uderzenia prowadzą do jego uszkodzenia

Gdzie oddać auto na wymianę łożyska koła?

Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.

 

 



Przeczytaj także

Peugeot 208 I - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 208 I - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....

więcej

Peugeot 208 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 208 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....

więcej

Peugeot 208 I - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 208 I - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....

więcej

Peugeot 208 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 208 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę