Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Volvo S80 II generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
II | 511 zł | z piastą | 125 minut | 761 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
II | 560 zł | z piastą | 70 minut | 700 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Volvo S80 II generacji zarówno przednie i tylne koła zostały wyposażone w łożyska zintegrowane z piastą. Wymiana na przedniej osi trwa odpowiednio 125 minut, a na tylnej 70 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i Lexus GS. Volvo S80 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i...
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i...
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i...
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i...