Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Volvo XC90 I i II generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 600 zł | z piastą | 135 minut | 870 zł |
II | 654 zł | z piastą | 140 minut | 934 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 610 zł | z piastą | 130 minut | 870 zł |
II | 610 zł | z piastą | 135 minut | 880 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Volvo XC90 I i II generacji zarówno przednie i tylne koła zostały wyposażone w łożyska zintegrowane z piastą. Wymiana na przedniej osi trwa odpowiednio 135 i 140 minut, a na tylnej 130 i 135 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...