Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Volvo XC90 I i II generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 600 zł | z piastą | 135 minut | 870 zł |
II | 654 zł | z piastą | 140 minut | 934 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 610 zł | z piastą | 130 minut | 870 zł |
II | 610 zł | z piastą | 135 minut | 880 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Volvo XC90 I i II generacji zarówno przednie i tylne koła zostały wyposażone w łożyska zintegrowane z piastą. Wymiana na przedniej osi trwa odpowiednio 135 i 140 minut, a na tylnej 130 i 135 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...
Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...