Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Mercedesie Klasy A W176 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
W176 | 175 zł | samo łożysko | 90 minut | 355 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
W176 | 356 zł | z piastą | 100 minut | 556 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Mercedesa Klasy A W176 przednie koło zostało wyposażone w wymienne łożysko, którego wymiana zajmie 90 minut. Tylne koło posiada łożysko zintegrowane z piastą, której wymiana pochłonie 100 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Mercedes A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes A W176 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Mercedes A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes A W176 pojawia...
Mercedes Klasy A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes Klasy A...
Mercedes A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes A W176 pojawia...
Mercedes A W176 to auto klasy kompkatowej segmentu C, które jest produkowane od 1997 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatachback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A3, BMW serii 1, Lexus CT i Volvo V40. Mercedes A W176 pojawia...