Kobieta u mechanika samochodowego

Każde odwiedziny warsztatu samochodowego to dla większości pań duży stres. Poza pewnymi wyjątkami, z reguły wszystkie mamy problem z rozróżnieniem poszczególnych części naszego auta. Nic w tym dziwnego, szczegółowa wiedza na ten temat to domena mężczyzn. Podczas wizyt u mechanika często całkowicie mu zawierzamy, co czasem bywa wykorzystywane. Jak więc temu zapobiec?

Kiedy należy udać się do warsztatu?

Wizyta w zakładzie mechanika samochodowego czeka nas najczęściej w dwóch przypadkach: kiedy coś niespodziewanie się zepsuje lub gdy auto ulegnie stłuczce. W pierwszym przypadku zazwyczaj szwankuje nam elektryka oraz silnik, przyczyną awarii pojazdu bardzo często są również opony. Pamiętajmy więc, aby mieć stan naszego samochodu pod kontrolą, robić regularnie przegląd techniczny i nie zapominać o zmianie opon w zależności od sezonu. Oczywiście ważne jest, by podczas jazdy nie szarżować (choć paniom raczej się to nie zdarza) i uważnie prowadzić nasz mobil. Najlepiej unikać jezdni w gorszym stanie – z dużą ilością dziur, ponieważ zawieszenie jest wówczas silnie narażone na uszkodzenia. Przy stanie polskich autostrad ciężko temu zapobiec, ale starajmy się omijać trudniejsze fragmenty na trasie.

Spokój naszą siłą

Jeśli już zdarzy nam się stłuczka postarajmy się nie panikować. Kobiety z natury są bardziej emocjonalne i często w takich przypadkach nie potrafią powstrzymać nerwów. Efektem tego bywają problemy w dogadaniu się z obsługującym nas mechanikiem. Będąc jeszcze wstrząśnięte tym co się nam przydarzyło, nie jesteśmy w stanie powiedzieć dokładnie jak doszło do wypadku. Mając w głowie sumy pieniędzy, które trzeba będzie poświęcić na naprawę, często wpadamy w stan bliski histerii, co nieuczciwy mechanik zechce wykorzystać. Zanim więc udamy się do warsztatu, warto ochłonąć i odetchnąć przy kubku herbaty, następnie rozważyć jaki zakład wybrać. Ten, do którego mamy najbliżej nie zawsze okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Możemy zajrzeć do rankingu warsztatów, który znajdziemy na tej stronie i zdecydować się na najbardziej dla nas odpowiedni, czyli posiadający doświadczenie oraz specjalistyczny sprzęt.

Dobry mechanik to dobry doradca

Podczas rozmowy w serwisie nie spieszmy się. Dokładnie wypytajmy obsługującego nas mechanika o zakres naprawy, a także wstępny kosztorys (aby później cena nie była zaskoczeniem). Ważne jest, by zaznaczyć, że wszelkie dodatkowe usługi, które ewentualnie mogą wyniknąć w trakcie przeglądu, powinny być wcześniej skonsultowane. Wyznacznikiem godnego zaufania profesjonalisty jest to, że nie będzie nas próbował straszyć konsekwencjami rezygnacji z jakiejś uzupełniającej naprawy. Powinien raczej doradzić nam, co ewentualnie zrobić, aby uniknąć kolejnych problemów. Jeśli sugerowana cena wyda nam się zbyt wysoka, zawsze możemy skonsultować się z innym mechanikiem. Należy uważać, żeby nie zostać oszukaną. Nie zapominajmy również o gwarancji na nowe części do naszego auta. Dobrze jest również, gdy przy odbiorze auta serwisant zaproponuje nam zwrot starych części. Oczywiście nadmierna ostrożność i nieustanne zasypywanie pytaniami nie są wskazane, jednak warto pozostać czujną. Wówczas będziemy miały pewność, że zapłaciłyśmy za to, co zostało wykonane. Pamiętajmy, że nasz spokój jest najważniejszy.

Przeczytaj także

BMW X5 E53 - Cena wymiany filtra kabinowego

BMW X5 E53 - Cena wymiany filtra kabinowego

 Największy z SUV-ów oferowanych przez BMW to model X5 E53. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2000 roku, a zakończono 6 lat później, w roku 2006. W ofercie było 5 silników benzynowych o mocach od 231KM do 360KM oraz 2 silniki diesla o mocy 184KM i 218KM.

więcej

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Volkswagen Polo III rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2001. Model poddano faceliftingowi w 1999 roku, zmieniając wygląd przodu pojazdu. Auto było laureatem nagrody w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1995. Do dyspozycji kierowców pozostawiono 13 silników...

więcej

Citroen C5 (II, III) - Cena wymiany alternatora

Citroen C5 (II, III) - Cena wymiany alternatora

 Citroen C5 to francuskie auto osobowe klasy średniej produkowane od 2001 do 2020. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany był w nadwoziu sedan, liftback oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Mondeo, Peugeot 407 czy Toyota Avensis.

więcej

Renault Talisman - Cena wymiany sprzęgła

Renault Talisman - Cena wymiany sprzęgła

Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę