Każde odwiedziny warsztatu samochodowego to dla większości pań duży stres. Poza pewnymi wyjątkami, z reguły wszystkie mamy problem z rozróżnieniem poszczególnych części naszego auta. Nic w tym dziwnego, szczegółowa wiedza na ten temat to domena mężczyzn. Podczas wizyt u mechanika często całkowicie mu zawierzamy, co czasem bywa wykorzystywane. Jak więc temu zapobiec?

Wizyta w zakładzie mechanika samochodowego czeka nas najczęściej w dwóch przypadkach: kiedy coś niespodziewanie się zepsuje lub gdy auto ulegnie stłuczce. W pierwszym przypadku zazwyczaj szwankuje nam elektryka oraz silnik, przyczyną awarii pojazdu bardzo często są również opony. Pamiętajmy więc, aby mieć stan naszego samochodu pod kontrolą, robić regularnie przegląd techniczny i nie zapominać o zmianie opon w zależności od sezonu. Oczywiście ważne jest, by podczas jazdy nie szarżować (choć paniom raczej się to nie zdarza) i uważnie prowadzić nasz mobil. Najlepiej unikać jezdni w gorszym stanie – z dużą ilością dziur, ponieważ zawieszenie jest wówczas silnie narażone na uszkodzenia. Przy stanie polskich autostrad ciężko temu zapobiec, ale starajmy się omijać trudniejsze fragmenty na trasie.
Jeśli już zdarzy nam się stłuczka postarajmy się nie panikować. Kobiety z natury są bardziej emocjonalne i często w takich przypadkach nie potrafią powstrzymać nerwów. Efektem tego bywają problemy w dogadaniu się z obsługującym nas mechanikiem. Będąc jeszcze wstrząśnięte tym co się nam przydarzyło, nie jesteśmy w stanie powiedzieć dokładnie jak doszło do wypadku. Mając w głowie sumy pieniędzy, które trzeba będzie poświęcić na naprawę, często wpadamy w stan bliski histerii, co nieuczciwy mechanik zechce wykorzystać. Zanim więc udamy się do warsztatu, warto ochłonąć i odetchnąć przy kubku herbaty, następnie rozważyć jaki zakład wybrać. Ten, do którego mamy najbliżej nie zawsze okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Możemy zajrzeć do rankingu warsztatów, który znajdziemy na tej stronie i zdecydować się na najbardziej dla nas odpowiedni, czyli posiadający doświadczenie oraz specjalistyczny sprzęt.
Podczas rozmowy w serwisie nie spieszmy się. Dokładnie wypytajmy obsługującego nas mechanika o zakres naprawy, a także wstępny kosztorys (aby później cena nie była zaskoczeniem). Ważne jest, by zaznaczyć, że wszelkie dodatkowe usługi, które ewentualnie mogą wyniknąć w trakcie przeglądu, powinny być wcześniej skonsultowane. Wyznacznikiem godnego zaufania profesjonalisty jest to, że nie będzie nas próbował straszyć konsekwencjami rezygnacji z jakiejś uzupełniającej naprawy. Powinien raczej doradzić nam, co ewentualnie zrobić, aby uniknąć kolejnych problemów. Jeśli sugerowana cena wyda nam się zbyt wysoka, zawsze możemy skonsultować się z innym mechanikiem. Należy uważać, żeby nie zostać oszukaną. Nie zapominajmy również o gwarancji na nowe części do naszego auta. Dobrze jest również, gdy przy odbiorze auta serwisant zaproponuje nam zwrot starych części. Oczywiście nadmierna ostrożność i nieustanne zasypywanie pytaniami nie są wskazane, jednak warto pozostać czujną. Wówczas będziemy miały pewność, że zapłaciłyśmy za to, co zostało wykonane. Pamiętajmy, że nasz spokój jest najważniejszy.
Fiat Sedici to auto klasy aut miejskich segmentu B, które było produkowane od 2005 do 2014 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Soul, Toyota Urban Cruiser, Nissan Juke i Dacia Duster. Fiat Sedici pojawia...
Fiat Punto II to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modelów samochodów klasy miejskiej. W drugiej wersji Punto znacznie podkreślono kształty nadwozia, lecz większość mechanizmów auto odziedziczyło po swoim poprzedniku. Pojazd produkowano w latach 1999 - 2010. W ofercie zaproponowano 6...
Citroen C3 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micro, Renault Clio, Skoda Fabia i Volkswagen Polo. Citroen C3...
Mercedes CLA C117 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2013 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i shooting brake. Głównymi konkurentami modelu jest Lexus CT, Audi A3 i Volvo V40. Mercedes CLA C117 pojawia się z napędem...