Kobieta u mechanika samochodowego

Każde odwiedziny warsztatu samochodowego to dla większości pań duży stres. Poza pewnymi wyjątkami, z reguły wszystkie mamy problem z rozróżnieniem poszczególnych części naszego auta. Nic w tym dziwnego, szczegółowa wiedza na ten temat to domena mężczyzn. Podczas wizyt u mechanika często całkowicie mu zawierzamy, co czasem bywa wykorzystywane. Jak więc temu zapobiec?

Kiedy należy udać się do warsztatu?

Wizyta w zakładzie mechanika samochodowego czeka nas najczęściej w dwóch przypadkach: kiedy coś niespodziewanie się zepsuje lub gdy auto ulegnie stłuczce. W pierwszym przypadku zazwyczaj szwankuje nam elektryka oraz silnik, przyczyną awarii pojazdu bardzo często są również opony. Pamiętajmy więc, aby mieć stan naszego samochodu pod kontrolą, robić regularnie przegląd techniczny i nie zapominać o zmianie opon w zależności od sezonu. Oczywiście ważne jest, by podczas jazdy nie szarżować (choć paniom raczej się to nie zdarza) i uważnie prowadzić nasz mobil. Najlepiej unikać jezdni w gorszym stanie – z dużą ilością dziur, ponieważ zawieszenie jest wówczas silnie narażone na uszkodzenia. Przy stanie polskich autostrad ciężko temu zapobiec, ale starajmy się omijać trudniejsze fragmenty na trasie.

Spokój naszą siłą

Jeśli już zdarzy nam się stłuczka postarajmy się nie panikować. Kobiety z natury są bardziej emocjonalne i często w takich przypadkach nie potrafią powstrzymać nerwów. Efektem tego bywają problemy w dogadaniu się z obsługującym nas mechanikiem. Będąc jeszcze wstrząśnięte tym co się nam przydarzyło, nie jesteśmy w stanie powiedzieć dokładnie jak doszło do wypadku. Mając w głowie sumy pieniędzy, które trzeba będzie poświęcić na naprawę, często wpadamy w stan bliski histerii, co nieuczciwy mechanik zechce wykorzystać. Zanim więc udamy się do warsztatu, warto ochłonąć i odetchnąć przy kubku herbaty, następnie rozważyć jaki zakład wybrać. Ten, do którego mamy najbliżej nie zawsze okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Możemy zajrzeć do rankingu warsztatów, który znajdziemy na tej stronie i zdecydować się na najbardziej dla nas odpowiedni, czyli posiadający doświadczenie oraz specjalistyczny sprzęt.

Dobry mechanik to dobry doradca

Podczas rozmowy w serwisie nie spieszmy się. Dokładnie wypytajmy obsługującego nas mechanika o zakres naprawy, a także wstępny kosztorys (aby później cena nie była zaskoczeniem). Ważne jest, by zaznaczyć, że wszelkie dodatkowe usługi, które ewentualnie mogą wyniknąć w trakcie przeglądu, powinny być wcześniej skonsultowane. Wyznacznikiem godnego zaufania profesjonalisty jest to, że nie będzie nas próbował straszyć konsekwencjami rezygnacji z jakiejś uzupełniającej naprawy. Powinien raczej doradzić nam, co ewentualnie zrobić, aby uniknąć kolejnych problemów. Jeśli sugerowana cena wyda nam się zbyt wysoka, zawsze możemy skonsultować się z innym mechanikiem. Należy uważać, żeby nie zostać oszukaną. Nie zapominajmy również o gwarancji na nowe części do naszego auta. Dobrze jest również, gdy przy odbiorze auta serwisant zaproponuje nam zwrot starych części. Oczywiście nadmierna ostrożność i nieustanne zasypywanie pytaniami nie są wskazane, jednak warto pozostać czujną. Wówczas będziemy miały pewność, że zapłaciłyśmy za to, co zostało wykonane. Pamiętajmy, że nasz spokój jest najważniejszy.

Przeczytaj także

Mercedes-Benz Klasy E W213 - Cena wymiany oleju silnikowego

Mercedes-Benz Klasy E W213 - Cena wymiany oleju silnikowego

Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...

więcej

Audi A4 B7 - Cena wymiany płynu hamulcowego

Audi A4 B7 - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM do 4.2 V8 FSI 420KM. W dieslach do dyspozycji były pojemności od najpopularniejszego 1.9 TDI do 3.0 V6...

więcej

Skoda Octavia I - Cena serwisu klimatyzacji

Skoda Octavia I - Cena serwisu klimatyzacji

 Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera. Płyta podłogowa w Skodzie została wykorzystana z VW Golfa czwartej generacji. Samochód przeszedł...

więcej

Honda Jazz II - Cena wymiany filtra kabinowego

Honda Jazz II - Cena wymiany filtra kabinowego

Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 78KM do 83KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Sprawdź polecane warsztaty