Kia Picanto (I, II, III) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Kia Picanto I, II i III to średnio 258 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Kia Picanto?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Kia Picanto I, II i III przedstawiono poniżej.

Kia Picanto I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.0 SOHC 63KM 46kW 3,3 5W-30 146 PLN 28 PLN 254 PLN
1.1 DOHC 65KM 48kW 3 5W-30 132 PLN 29 PLN 241 PLN
Diesel 1.1 CRDi 75KM 55kW 5,3 5W-30 233 PLN 33 PLN 346 PLN

 

Kia Picanto II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.0 69KM 51kW 2,9 5W-30 128 PLN 30 PLN 238 PLN
1.2 85KM 63kW 3,5 5W-30 155 PLN 30 PLN 265 PLN
1.0 LPGi 67KM 49kW 2,9 5W-30 128 PLN 30 PLN 238 PLN
1.0 LPG 82KM 60kW 2,9 5W-30 128 PLN 30 PLN 238 PLN

 

Kia Picanto III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.0 DPI 67KM 49kW 2,9 5W-30 128 PLN 30 PLN 238 PLN
1.2 DOHC 84KM 62kW 3,5 5W-30 155 PLN 30 PLN 265 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Kia Picanto?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

Kia Picanto I i III - wymiana oleju

Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!. Kia Picanto pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Kia Picanto (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Kia Picanto (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!....

więcej

Kia Picanto (I, II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Kia Picanto (I, II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!....

więcej

Kia Picanto (I, II, III) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Kia Picanto (I, II, III) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!....

więcej

Kia Picanto (I, II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Kia Picanto (I, II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę