Kia Sportage (II, III, IV) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Kia Sportage II, III i IV to średnio 369 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Kia Sportage?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Kia Sportage II, III i IV przedstawiono poniżej.

Kia Sportage II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 2.0 i 16V 142KM 104kW 4 5W-30 177 PLN 31 PLN 288 PLN
2.7 i V6 175KM 129kW 4,5 5W-30 199 PLN 31 PLN 310 PLN
Diesel 2.0 CRDi 112KM 82kW 5,9 5W-30 261 PLN 51 PLN 392 PLN
2.0 CRDi 140KM 103kW 5,9 5W-30 261 PLN 42 PLN 383 PLN
2.0 CRDI VGT 150KM 110kW 5,9 5W-30 261 PLN 42 PLN 383 PLN

 

Kia Sportage III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 GDI 135KM 99kW 3,3 5W-30 146 PLN 33 PLN 259 PLN
2.0 DOHC 163KM 120kW 5,8 5W-30 257 PLN 33 PLN 370 PLN
2.0 GDI 166KM 122kW 4 5W-30 177 PLN 33 PLN 290 PLN
Diesel 1.7 CRDi 116KM 85kW 5,3 5W-30 235 PLN 45 PLN 360 PLN
2.0 CRDi 136KM 100kW 8 5W-30 355 PLN 48 PLN 483 PLN
2.0 CRDi 184KM 135kW 8 5W-30 355 PLN 48 PLN 483 PLN

 

Kia Sportage IV
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 GDI 132KM 97kW 3,6 5W-30 160 PLN 33 PLN 273 PLN
1.6 T-GDI 177KM 130kW 4,5 5W-30 199 PLN 31 PLN 310 PLN
Diesel 1.6 CRDI 115KM 85kW 4,4 5W-30 195 PLN 63 PLN 338 PLN
1.6 CRDI 136KM 100kW 4,4 5W-30 195 PLN 63 PLN 338 PLN
1.7 CRDi 115KM 85kW 5,3 5W-30 235 PLN 45 PLN 360 PLN
1.7 CRDi 141KM 104kW 5,3 5W-30 235 PLN 45 PLN 360 PLN
2.0 CRDi 136KM 100kW 7,6 5W-30 337 PLN 48 PLN 465 PLN
2.0 CRDi 185KM 136kW 7,6 5W-30 337 PLN 48 PLN 465 PLN
Hybryda 1.4 100KM 74kW 7,6 5W-30 337 PLN 48 PLN 465 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Kia Sportage?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

Kia Sportage II i IV - wymiana oleju

Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai. Kia Sportage pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....

więcej

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....

więcej

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena serwisu klimatyzacji

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena serwisu klimatyzacji

Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....

więcej

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena wymiany sprzęgła

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena wymiany sprzęgła

Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat