Audi A8 (D3, D4) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Audi A8 D3 i D4 to średnio 511 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Audi A8?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A8 D3 i D4 przedstawiono poniżej.

Audi A8 D3
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 4.2 V8 335KM 246kW 7,5 5W-30 316 PLN 70 PLN 466 PLN
6.0 W12 450KM 331kW 12,5 5W-30 527 PLN 102 PLN 709 PLN
4.2 V8 FSI 350KM 257kW 8,5 5W-30 358 PLN 114 PLN 552 PLN
3.7 V8 280KM 206kW 7,5 5W-30 316 PLN 70 PLN 466 PLN
5.2 V10 FSI 450KM 331kW 10 5W-30 422 PLN 122 PLN 624 PLN
3.0 V6 220KM 162kW 6,3 5W-30 266 PLN 65 PLN 411 PLN
Diesel 3.0 V6 TDI 233KM 171kW 8,2 5W-30 345 PLN 53 PLN 478 PLN
4.0 V8 TDI 275KM 202kW 9,5 5W-30 400 PLN 53 PLN 533 PLN
4.2 V8 TDI 326KM 240kW 9,5 5W-30 400 PLN 53 PLN 533 PLN

 

Audi A8 D4
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 6.3 FSI 500KM 368kW 11,5 5W-30 484 PLN 102 PLN 666 PLN
3.0 TFSI 290KM 213kW 6,8 5W-30 287 PLN 63 PLN 430 PLN
4.0 TFSI 420KM 309kW 8,3 5W-30 350 PLN 101 PLN 531 PLN
4.0 TFSI 520KM 382kW 8,3 5W-30 350 PLN 101 PLN 531 PLN
4.0 TFSI 605KM 445kW 8,5 5W-30 358 PLN 101 PLN 539 PLN
4.2 FSI 372KM 274kW 7,7 5W-30 324 PLN 122 PLN 526 PLN
Diesel 4.2 TDI 350KM 257kW 9,5 5W-30 400 PLN 56 PLN 536 PLN
3.0 TDI 250KM 184kW 6,4 5W-30 270 PLN 52 PLN 402 PLN
3.0 TDI 258KM 190kW 6,4 5W-30 270 PLN 52 PLN 402 PLN
4.2 TDI 385KM 283kW 9,5 5W-30 400 PLN 56 PLN 536 PLN
Hybryda 2.0 TFSI Hybrid 211KM 155kW 4,6 5W-30 194 PLN 65 PLN 339 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Audi A8?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Audi A8 D3 i D4 - Wymiana oleju

Audi A8 to auto klasy luksusowej segmentu F, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A8 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Audi A8 (D3, D4) - Cena wymiany rozrządu

Audi A8 (D3, D4) - Cena wymiany rozrządu

Audi A8 to auto klasy luksusowej segmentu F, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A8 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym,...

więcej

Audi A8 (D3, D4) - Cena wymiany sprzęgła

Audi A8 (D3, D4) - Cena wymiany sprzęgła

Audi A8 to auto klasy luksusowej segmentu F, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A8 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym,...

więcej

Audi A8 (D3, D4) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Audi A8 (D3, D4) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Audi A8 to auto klasy luksusowej segmentu F, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A8 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym,...

więcej

Audi A8 (D3, D4) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Audi A8 (D3, D4) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Audi A8 to auto klasy luksusowej segmentu F, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A8 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę