Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Peugeot Partner I i II to średnio 289 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Peugeot Partner?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot Partner I i II przedstawiono poniżej.

Peugeot Partner I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 75KM 55kW 3,3 5W-40 134 PLN 31 PLN 245 PLN
1.1 60KM 44kW 3,3 5W-40 134 PLN 31 PLN 245 PLN
Diesel 1.9 D 70KM 51kW 4,3 5W-40 175 PLN 29 PLN 284 PLN
1.8 D 61KM 45kW 4,3 5W-40 175 PLN 27 PLN 282 PLN
2.0 HDi 90KM 66kW 4,5 5W-40 183 PLN 27 PLN 290 PLN
1.6 HDi 90KM 66kW 4,1 5W-40 167 PLN 44 PLN 291 PLN
1.6 HDi 75KM 55kW 4,1 5W-40 167 PLN 44 PLN 291 PLN
1.9 D 68KM 50kW 4,3 5W-40 175 PLN 29 PLN 284 PLN

 

Peugeot Partner II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 98KM 72kW 4,3 5W-30 175 PLN 34 PLN 289 PLN
1.6 110KM 81kW 3,8 5W-30 155 PLN 44 PLN 279 PLN
Diesel 1.6 HDi 90KM 66kW 3,8 5W-30 155 PLN 44 PLN 279 PLN
1.6 HDi FAP 92KM 68kW 3,8 5W-30 155 PLN 44 PLN 279 PLN
1.6 BlueHDi 100KM 74kW 3,8 0W-30 229 PLN 54 PLN 363 PLN
1.6 BlueHDi 120KM 88kW 3,8 0W-30 229 PLN 54 PLN 363 PLN
1.6 HDi 92KM 68kW 3,8 5W-30 155 PLN 44 PLN 279 PLN
1.6 HDi 75KM 55kW 3,8 5W-30 155 PLN 44 PLN 279 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Peugeot Partner?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Peugeot Partner I i II - Wymiana oleju

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy. Peugeot Partner pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....

więcej

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....

więcej

Peugeot Partner (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot Partner (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....

więcej

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę