Volvo XC90 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Volvo XC90 I i II to średnio 443 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Volvo XC90?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volvo XC90 I i II przedstawiono poniżej.

Volvo XC90 I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 2.5 T 210KM 154kW 5,8 0W-30 371 PLN 33 PLN 484 PLN
2.9 T 272KM 200kW 6,7 5W-30 250 PLN 33 PLN 363 PLN
3.2 243KM 179kW 6,8 5W-30 254 PLN 49 PLN 383 PLN
4.4 v8 316KM 232k 6,7 5W-30 250 PLN 33 PLN 363 PLN
Diesel 2.4 D3 163KM 120kW 6 5W-40 207 PLN 45 PLN 332 PLN
2.4 D4 163KM 120kW 6 5W-40 207 PLN 45 PLN 332 PLN
2.4 D5 163KM 120kW 6 5W-40 207 PLN 45 PLN 332 PLN
2.4 D5 185KM 136kW 6,2 5W-30 231 PLN 45 PLN 356 PLN
2.4 D5 200 KM 147 kW 5,9 5W-30 220 PLN 45 PLN 345 PLN

 

Volvo XC90 II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 2.0 T5 250KM 184kW 5,9 0W-20 401 PLN 55 PLN 536 PLN
2.0 T5 254KM 187kW 5,9 0W-20 401 PLN 55 PLN 536 PLN
2.0 T6 310KM 228kW 5,6 0W-20 380 PLN 55 PLN 515 PLN
2.0 T6 320KM 235kW 5,9 0W-20 401 PLN 55 PLN 536 PLN
Diesel 2.0 D4 190KM 140kW 5,2 0W-20 353 PLN 55 PLN 488 PLN
2.0 D5 225KM 165kWW 5,2 0W-20 353 PLN 55 PLN 488 PLN
2.0 D5 235KM 173kW 5,2 0W-20 353 PLN 55 PLN 488 PLN
Hybryda 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 250KM 184kW 6,1 0W-20 414 PLN 55 PLN 549 PLN
2.0 B6 Benzynowy Mild Hybrid 299KM 220kW 6,1 0W-20 414 PLN 55 PLN 549 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Volvo XC90?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Volvo XC90 I i II - Wymiana oleju

Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Volvo XC90 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Volvo XC90 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Volvo XC90 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Volvo XC90 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Volvo XC90 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volvo XC90 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Volvo XC90 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Volvo XC90 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Volvo XC90 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE i Porsche Cayenne. Volvo XC90 pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę