Citroen C4 Picasso (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Citroen C4 Picasso I i II to średnio 340 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Citroen C4 Picasso?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Citroena Picasso I i II przedstawiono poniżej.

Citroen C4 Picasso I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 THP 156KM 115kW 4,3 0W-30 271 PLN 34 PLN 385 PLN
1.6 THP 140KM 103kW 4,3 0W-30 271 PLN 34 PLN 385 PLN
1.6 THP 150KM 110kW 4,3 0W-30 271 PLN 34 PLN 385 PLN
1.6 VTi 120KM 88kW 4,3 5W-30 193 PLN 34 PLN 307 PLN
1.8 16V 125KM 92kW 5 5W-40 199 PLN 34 PLN 313 PLN
2.0 16V 140KM 103kW 5 5W-40 199 PLN 34 PLN 313 PLN
Diesel 1.6 HDi 109KM 80kW 3,8 5W-40 151 PLN 38 PLN 269 PLN
1.6 HDi FAP 112KM 82kW 3,8 5W-30 169 PLN 38 PLN 287 PLN
2.0 HDi 136KM 100kW 5,3 5W-30 236 PLN 34 PLN 350 PLN
2.0 HDi FAP 150KM 110kW 5 5W-30 223 PLN 34 PLN 337 PLN
2.0 HDi FAP 163KM 120kW 5,3 5W-30 236 PLN 34 PLN 350 PLN

 

Citroen C4 Picasso II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 PureTech 130KM 96kW 3,5 5W-30 156 PLN 27 PLN 263 PLN
1.6 16v VTi 120KM 88kW 4,3 5W-30 193 PLN 34 PLN 307 PLN
1.6 16v THP 156KM 115kW 4,3 5W-30 193 PLN 34 PLN 307 PLN
1.6 THP 165KM 121kW 4,3 0W-30 271 PLN 34 PLN 385 PLN
Diesel 1.6 e-HDi 114KM 84kW 3,8 5W-30 169 PLN 47 PLN 296 PLN
1.6 BlueHDi 120KM 88kW 3,8 0W-30 242 PLN 54 PLN 376 PLN
2.0 BlueHDi 150KM 110kW 7,1 0W-30 452 PLN 27 PLN 559 PLN
1.6 e-HDi 92KM 68kW 3,8 5W-30 169 PLN 44 PLN 293 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Citroen C4 Picasso?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Citroen C4 Picasso I i II- Wymiana oleju

Citroen C4 Picasso to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2006 do 2018 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Renault Scenic, Opel Zafira i Volkswagen Touran. Citroen C4 Picasso pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Citroen C4 Picasso (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Citroen C4 Picasso (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Citroen C4 Picasso to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2006 do 2018 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Renault Scenic, Opel Zafira i Volkswagen Touran. Citroen C4...

więcej

Citroen C4 Picasso (I, II)  - Cena wymiany sprzęgła

Citroen C4 Picasso (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Citroen C4 Picasso to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2006 do 2018 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Renault Scenic, Opel Zafira i Volkswagen Touran. Citroen C4...

więcej

Citroen C4 Picasso (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Citroen C4 Picasso (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Citroen C4 Picasso to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2006 do 2018 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Renault Scenic, Opel Zafira i Volkswagen Touran. Citroen C4...

więcej

Citroen C4 Picasso (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Citroen C4 Picasso (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Citroen C4 Picasso to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2006 do 2018 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Renault Scenic, Opel Zafira i Volkswagen Touran. Citroen C4...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę