Ford Kuga (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Ford Kuga I i II to średnio 310 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Ford Kuga?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda Kuga I i II przedstawiono poniżej.

Ford Kuga I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 2.5 Duratec 200KM 147kW 5,8 5W-30 220 PLN 47 PLN 347 PLN
Diesel 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 5,5 5W-30 209 PLN 34 PLN 323 PLN
2.0 Duratorq TDCi 163KM 120kW 5,5 5W-30 209 PLN 34 PLN 323 PLN

 

Ford Kuga II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 4,1 5W-30 163 PLN 28 PLN 271 PLN
1.5 EcoBoost 176KM 129kW 4,1 5W-30 163 PLN 28 PLN 271 PLN
1.5 EcoBoost 182KM 134kW 4,1 5W-30 163 PLN 28 PLN 271 PLN
1.6 EcoBoost 150KM 110kW 4,1 5W-30 163 PLN 28 PLN 271 PLN
1.6 EcoBoost 180KM 132kW 3,8 5W-30 151 PLN 28 PLN 259 PLN
Diesel 2.0 TDCi 150KM 110kW 5,8 5W-30 231 PLN 41 PLN 352 PLN
2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 5,5 5W-30 219 PLN 41 PLN 340 PLN
2.0 Duratorq TDCi 163KM 120kW 5,5 5W-30 219 PLN 41 PLN 340 PLN
2.0 TDCi 180KM 132kW 5,8 5W-30 231 PLN 41 PLN 352 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Ford Kuga?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Ford Kuga I i II - Wymiana oleju

Ford Kuga to auto typu SUV klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Honda CR-V i Toyota RAV4. Ford Kuga pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Ford Kuga II diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Ford Kuga II diesel - cena przeglądu okresowego dużego

  Ford Kuga to pierwszy europejski SUV tego amerykańskiego producenta. Produkcja drugiej generacji przypadła na lata 2013-2019, a w 2020 roku obecna już jest jego trzecia odsłona. Omawiany tutaj Ford Kuga II pod maską miał 3 silniki benzynowe z rodziny EcoBoost 1.6 Turbo i 2.0 Turbo o...

więcej

Ford Kuga II benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Ford Kuga II benzyna - cena przeglądu okresowego małego

  Ford Kuga to pierwszy europejski SUV tego amerykańskiego producenta. Produkcja drugiej generacji przypadła na lata 2013-2019, a w 2020 roku obecna już jest jego trzecia odsłona. Omawiany tutaj Ford Kuga II pod maską miał 3 silniki benzynowe z rodziny EcoBoost 1.6 Turbo i 2.0 Turbo o...

więcej

Ford Kuga (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Ford Kuga (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Ford Kuga to auto typu SUV klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Honda CR-V i Toyota RAV4. Ford Kuga pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz...

więcej

Ford Kuga II benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Ford Kuga II benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

 Ford Kuga to pierwszy europejski SUV tego amerykańskiego producenta. Produkcja drugiej generacji przypadła na lata 2013-2019, a w 2020 roku obecna już jest jego trzecia odsłona. Omawiany tutaj Ford Kuga II pod maską miał 3 silniki benzynowe z rodziny EcoBoost 1.6 Turbo i 2.0 Turbo o mocach...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat