Renault Scenic (II, III) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Renault Scenic II i III to średnio 323 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Renault Scenic?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Scenic II i III przedstawiono poniżej.

Renault Scenic II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 i 16V 115KM 85kW 4,8 5W-40 207 PLN 25 PLN 312 PLN
2.0 i 16V T 163KM 120kW 5,4 5W-30 233 PLN 25 PLN 338 PLN
1.4 i 16V 98KM 72kW 4,8 5W-40 207 PLN 25 PLN 312 PLN
Diesel 1.9 dCi 120 KM 88 kW 4,7 5W-30 205 PLN 34 PLN 319 PLN
1.5 dCi 80 KM 59 kW 4,6 5W-30 201 PLN 29 PLN 310 PLN
1.5 dCi 105 KM 77 kW 4,6 5W-30 201 PLN 29 PLN 310 PLN
1.5 dCi 101 KM 74 kW 4,6 5W-30 201 PLN 29 PLN 310 PLN
1.9 dCi 100 KM 74 kW 4,8 5W-30 210 PLN 34 PLN 324 PLN
1.9 dCi FAP 130 KM 96 kW 4,7 5W-30 205 PLN 34 PLN 319 PLN

 

Renault Scenic III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 Energy TCe 115KM 85kW 4,8 5W-40 207 PLN 46 PLN 333 PLN
1.4 TCe 16v 130KM 96kW 4,5 5W-30 197 PLN 34 PLN 311 PLN
1.6 16V 110KM 81kW 5 5W-30 219 PLN 27 PLN 326 PLN
1.2 Energy TCe 130KM 96kW 4,8 5W-40 207 PLN 46 PLN 333 PLN
2.0 16v 140KM 103kW 4,4 5W-30 193 PLN 34 PLN 311 PLN
Diesel 1.5 dCi 105KM 77kW 4,5 5W-30 197 PLN 34 PLN 311 PLN
1.9 dCi FAP 130KM 96kW 5,1 5W-30 225 PLN 58 PLN 363 PLN
1.5 dCi FAP 110KM 81kW 4,5 5W-30 197 PLN 34 PLN 311 PLN
1.6 dCi eco2 130KM 96kW 5,5 5W-30 241 PLN 40 PLN 361 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Renault Scenic?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Renault Scenic II i III - Wymiana oleju

Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso. Renault Scenic pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Renault Scenic (II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Scenic (II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso....

więcej

Renault Scenic (II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Renault Scenic (II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso....

więcej

Renault Scenic (II, III, IV) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Renault Scenic (II, III, IV) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso....

więcej

Renault Scenic IV - Cena wymiany sprzęgła

Renault Scenic IV - Cena wymiany sprzęgła

Renault Scenic to auto typu minivan klasy średniej segmentu C, które produkowane jest od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, SEAT Altea i Toyota Verso....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę