Opel Insignia (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Opel Insignia I i II to średnio 394 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Opel Insignia?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Opla Insignia I i II przedstawiono poniżej.

Opel Insignia I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW 4 5W-30 194 PLN 30 PLN 304 PLN
1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW 5,5 5W-30 275 PLN 47 PLN 402 PLN
1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 4,5 5W-30 225 PLN 30 PLN 335 PLN
1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 4,5 5W-30 225 PLN 30 PLN 335 PLN
2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW 6 5W-30 300 PLN 43 PLN 423 PLN
2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW 6,3 5W-30 315 PLN 94 PLN 489 PLN
1.4 Turbo LPG ecoFLEX 140KM 103kW 4 5W-30 194 PLN 30 PLN 304 PLN
Diesel 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 4,5 5W-30 225 PLN 76 PLN 381 PLN
2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW 4,5 5W-30 225 PLN 76 PLN 381 PLN
2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW 4,5 5W-30 225 PLN 76 PLN 381 PLN
2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW 4,5 5W-30 225 PLN 76 PLN 381 PLN
2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW 4,9 5W-30 245 PLN 91 PLN 416 PLN
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec 195KM 143kW 4,5 5W-30 225 PLN 76 PLN 381 PLN

 

Opel Insignia II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.5 Turbo 140KM 103kW 5 5W-30 250 PLN 54 PLN 384 PLN
1.5 Ecotec Turbo 165KM 121kW 5 5W-30 250 PLN 54 PLN 384 PLN
1.5 Turbo 165KM 121kW 5 5W-30 250 PLN 54 PLN 384 PLN
1.6 Turbo 200KM 147kW 5,5 5W-30 275 PLN 46 PLN 401 PLN
2.0 Turbo 200KM 147kW 6 5W-30 300 PLN 75 PLN 455 PLN
2.0 Turbo 260KM 191kW 5,7 5W-30 285 PLN 46 PLN 411 PLN
Diesel 1.6 CDTI 136KM 100kW 5 5W-30 250 PLN 98 PLN 428 PLN
1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW 5 5W-30 250 PLN 98 PLN 428 PLN
2.0 CDTI 170KM 125kW 4,9 5W-30 245 PLN 96 PLN 421PLN
2.0 Diesel 174KM 128kW 5 5W-30 250 PLN 107 PLN 437 PLN
2.0 CDTI 210KM 154kW 4,9 5W-30 245 PLN 96 PLN 421 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Opel Insignia?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Opel Insignia I i II - Wymiana oleju

Opel Insignia to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2008 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu sedan, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb i Volkswagen Passat. Opel Insignia pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Opel Insignia (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Opel Insignia (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Opel Insignia to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2008 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu sedan, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda...

więcej

Opel Insignia (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Opel Insignia (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Opel Insignia to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2008 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu sedan, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb i...

więcej

Opel Insignia B benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Opel Insignia B benzyna - cena przeglądu okresowego małego

  Opel Insignia B to samochód klasy średniej segmentu D, następca modelu Insignia A. Występuje w nadwoziu liftback, sedan oraz kombi. Jego produkcja trwa od 2017 roku po dzień dzisiejszy. Model konkuruje z Volkswagenem Passatem, Skodą Superb czy Fordem Mondeo. Dostępne silniki benznowe to...

więcej

Opel Insignia A benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Opel Insignia A benzyna - cena przeglądu okresowego małego

  Opel Insignia A zaprezentowany został w 2008 roku jako następca Vectry C. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2008-2017, po której zakończeniu powstała odmłodzona Insignia B. Auto dostępne było w nadwoziu liftback, sedan oraz kombi i konkurowało z autami typu Renault Laguna czy...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę