Volkswagen Caddy (III, IV) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Volkswagen Caddy III i IV to średnio 283 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Volkswagen Caddy?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Caddy III i IV przedstawiono poniżej.

Volkswagen Caddy III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 TSI 104KM 76kW 3,6 5W-30 139 PLN 54 PLN 273 PLN
1.4 i 16V 75KM 55kW 3,2 5W-30 122 PLN 28 PLN 230 PLN
1.4 80KM 59kW 3,2 5W-30 122 PLN 28 PLN 230 PLN
1.6 102KM 75kW 4,5 5W-30 180 PLN 29 PLN 289 PLN
2.0 CNG 108KM 79kW 4 5W-30 140 PLN 29 PLN 249 PLN
1.6 BiFuel (LPG) 102KM 75kW 4,5 5W-30 180 PLN 29 PLN 289 PLN
2.0 EcoFuel 109KM 80kW 4 5W-30 140 PLN 29 PLN 249 PLN
Diesel 1.6 TDI 75KM 55kW 4,3 5W-30 170 PLN 33 PLN 283 PLN
1.6 TDI 102KM 75kW 4,3 5W-30 170 PLN 29 PLN 279 PLN
1.6 TDI BlueMotion 102KM 75kW 4,5 5W-30 180 PLN 29 PLN 289 PLN
1.9 TDI 75KM 55kW 4,3 5W-30 170 PLN 29 PLN 279 PLN
1.9 TDI 105KM 77kW 4,3 5W-30 170 PLN 29 PLN 279 PLN
2.0 SDI 70KM 51kW 4,3 5W-30 170 PLN 29 PLN 279 PLN
2.0 TDI 110KM 81kW 4,3 5W-30 170 PLN 34 PLN 284 PLN
2.0 TDI 140KM 103kW 4,3 5W-30 170 PLN 34 PLN 284 PLN
2.0 TDI 170KM 125kW 4,3 5W-30 170 PLN 34 PLN 284 PLN
1.6 TDI BlueMotion 75KM 55kW 4,3 5W-30 170 PLN 32 PLN 282 PLN

 

Volkswagen Caddy IV
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 TGI BlueMotion Technolog 110KM 81kW 4 5W-30 189 PLN 32 PLN 301 PLN
1.0 TSI 102KM 75kW 4 5W-30 189 PLN 32 PLN 301 PLN
1.2 TSI BlueMotion Technology 84KM 62kW 4 5W-30 189 PLN 32 PLN 301 PLN
1.4 TSI BlueMotion Technology 130KM 96kW 4 5W-30 189 PLN 32 PLN 301 PLN
1.4 TSI BMT 125KM 92kW 4 5W-30 189 PLN 32 PLN 301 PLN
Diesel 1.6 TDI 102KM 75kW 4,3 5W-30 204 PLN 32 PLN 316 PLN
2.0 TDI SCR BMT 102KM 75kW 4,6 5W-30 220 PLN 42 PLN 342 PLN
2.0 TDI 110KM 81kW 4,6 5W-30 220 PLN 34 PLN 334 PLN
2.0 TDI SCR BlueMotion Technology 150KM 110kW 4,6 5W-30 220 PLN 42 PLN 342 PLN
1.6 TDI 75KM 55kW 4,3 5W-30 204 PLN 32 PLN 316 PLN
2.0 TDI SCR BlueMotion Technology 122KM 90kW 4,6 5W-30 220 PLN 42 PLN 342 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Volkswagen Caddy?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Volkswagen Caddy III i IV - Wymiana oleju

Volkswagen Caddy to auto dostawczo-osobowe klasy miejskiej segmentu B, a w później klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1979 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu pick-up, kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Fiat Doblo, Ford Transit Connect, Opel Combo, Peugeot Partner i Renault Kangoo. Volkswagen Caddy pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Volkswagen Caddy IV diesel - cena przeglądu okresowego małego

Volkswagen Caddy IV diesel - cena przeglądu okresowego małego

  Volkswagen Caddy IV to samochoód mały samochód dostawczy dostępny także w wersji osobowej. Znajduje się w segmencie kombivanów i konkuruje z takimi autami jak Opel Combo, Renault Kangoo czy Peugeot Partner. Od 2015 roku na rynku sprzedawana jest już czwarta generacja modelu Caddy. Pod...

więcej

Volkswagen Caddy IV diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Volkswagen Caddy IV diesel - cena przeglądu okresowego dużego

 Volkswagen Caddy  IV to samochoód mały samochód dostawczy dostępny także w wersji osobowej. Znajduje się w segmencie kombivanów i konkuruje z takimi autami jak Opel Combo, Renault Kangoo czy Peugeot Partner. Od 2015 roku na rynku sprzedawana jest już czwarta generacja modelu Caddy....

więcej

Volkswagen Caddy (III, IV) - Cena wymiany sprzęgła

Volkswagen Caddy (III, IV) - Cena wymiany sprzęgła

Volkswagen Caddy to auto dostawczo-osobowe klasy miejskiej segmentu B, a w później klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1979 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu pick-up, kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu...

więcej

Volkswagen Caddy (III, IV)  - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Caddy (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Caddy to auto dostawczo-osobowe klasy miejskiej segmentu B, a w później klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1979 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu pick-up, kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę