Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Volkswagen Caddy III i IV to średnio 283 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.
Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Caddy III i IV przedstawiono poniżej.
Paliwo | Silnik | Ilość oleju [L] | Specyfikacja |
Średnia cena oleju |
Średnia cena filtra | Średni koszt + wymiana |
Benzyna | 1.2 TSI 104KM 76kW | 3,6 | 5W-30 | 139 PLN | 54 PLN | 273 PLN |
1.4 i 16V 75KM 55kW | 3,2 | 5W-30 | 122 PLN | 28 PLN | 230 PLN | |
1.4 80KM 59kW | 3,2 | 5W-30 | 122 PLN | 28 PLN | 230 PLN | |
1.6 102KM 75kW | 4,5 | 5W-30 | 180 PLN | 29 PLN | 289 PLN | |
2.0 CNG 108KM 79kW | 4 | 5W-30 | 140 PLN | 29 PLN | 249 PLN | |
1.6 BiFuel (LPG) 102KM 75kW | 4,5 | 5W-30 | 180 PLN | 29 PLN | 289 PLN | |
2.0 EcoFuel 109KM 80kW | 4 | 5W-30 | 140 PLN | 29 PLN | 249 PLN | |
Diesel | 1.6 TDI 75KM 55kW | 4,3 | 5W-30 | 170 PLN | 33 PLN | 283 PLN |
1.6 TDI 102KM 75kW | 4,3 | 5W-30 | 170 PLN | 29 PLN | 279 PLN | |
1.6 TDI BlueMotion 102KM 75kW | 4,5 | 5W-30 | 180 PLN | 29 PLN | 289 PLN | |
1.9 TDI 75KM 55kW | 4,3 | 5W-30 | 170 PLN | 29 PLN | 279 PLN | |
1.9 TDI 105KM 77kW | 4,3 | 5W-30 | 170 PLN | 29 PLN | 279 PLN | |
2.0 SDI 70KM 51kW | 4,3 | 5W-30 | 170 PLN | 29 PLN | 279 PLN | |
2.0 TDI 110KM 81kW | 4,3 | 5W-30 | 170 PLN | 34 PLN | 284 PLN | |
2.0 TDI 140KM 103kW | 4,3 | 5W-30 | 170 PLN | 34 PLN | 284 PLN | |
2.0 TDI 170KM 125kW | 4,3 | 5W-30 | 170 PLN | 34 PLN | 284 PLN | |
1.6 TDI BlueMotion 75KM 55kW | 4,3 | 5W-30 | 170 PLN | 32 PLN | 282 PLN |
Paliwo | Silnik | Ilość oleju [L] | Specyfikacja |
Średnia cena oleju |
Średnia cena filtra | Średni koszt + wymiana |
Benzyna | 1.4 TGI BlueMotion Technolog 110KM 81kW | 4 | 5W-30 | 189 PLN | 32 PLN | 301 PLN |
1.0 TSI 102KM 75kW | 4 | 5W-30 | 189 PLN | 32 PLN | 301 PLN | |
1.2 TSI BlueMotion Technology 84KM 62kW | 4 | 5W-30 | 189 PLN | 32 PLN | 301 PLN | |
1.4 TSI BlueMotion Technology 130KM 96kW | 4 | 5W-30 | 189 PLN | 32 PLN | 301 PLN | |
1.4 TSI BMT 125KM 92kW | 4 | 5W-30 | 189 PLN | 32 PLN | 301 PLN | |
Diesel | 1.6 TDI 102KM 75kW | 4,3 | 5W-30 | 204 PLN | 32 PLN | 316 PLN |
2.0 TDI SCR BMT 102KM 75kW | 4,6 | 5W-30 | 220 PLN | 42 PLN | 342 PLN | |
2.0 TDI 110KM 81kW | 4,6 | 5W-30 | 220 PLN | 34 PLN | 334 PLN | |
2.0 TDI SCR BlueMotion Technology 150KM 110kW | 4,6 | 5W-30 | 220 PLN | 42 PLN | 342 PLN | |
1.6 TDI 75KM 55kW | 4,3 | 5W-30 | 204 PLN | 32 PLN | 316 PLN | |
2.0 TDI SCR BlueMotion Technology 122KM 90kW | 4,6 | 5W-30 | 220 PLN | 42 PLN | 342 PLN |
Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.
Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.
Volkswagen Caddy to auto dostawczo-osobowe klasy miejskiej segmentu B, a w później klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1979 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu pick-up, kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen Berlingo, Fiat Doblo, Ford Transit Connect, Opel Combo, Peugeot Partner i Renault Kangoo. Volkswagen Caddy pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.
Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.
Typ | Syntetyczny | Półsyntetyczny | Mineralny |
Skład | syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi | 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego | mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny |
Plusy | najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur, | kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie | nie obciążają uszczelnień leciwych silników |
Minusy | zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena, | trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego | szybki spadek wydajności i lepkości |
Specyfikacja | 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 | 10W-40, 10W-60 | 15W-40, 15W-50 |
Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?
Specyfikacja | Temperatura pompowalności | Zastosowanie |
0W-20 | -40°C | łatwe uruchamianie zimą, do starych silników |
5W-30 | -35°C | niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej |
10W-40 | -30°C | popularna, uniwersalna lepkość |
15W-50 | -25°C | wysoka lepkość w ciepłych klimatach |
20W-60 | -20°C | olej do silników sportowych |
Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km.
Volkswagen Caddy IV to samochoód mały samochód dostawczy dostępny także w wersji osobowej. Znajduje się w segmencie kombivanów i konkuruje z takimi autami jak Opel Combo, Renault Kangoo czy Peugeot Partner. Od 2015 roku na rynku sprzedawana jest już czwarta generacja modelu Caddy. Pod...
Volkswagen Caddy IV to samochoód mały samochód dostawczy dostępny także w wersji osobowej. Znajduje się w segmencie kombivanów i konkuruje z takimi autami jak Opel Combo, Renault Kangoo czy Peugeot Partner. Od 2015 roku na rynku sprzedawana jest już czwarta generacja modelu Caddy....
Volkswagen Caddy to auto dostawczo-osobowe klasy miejskiej segmentu B, a w później klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1979 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu pick-up, kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu...
Volkswagen Caddy to auto dostawczo-osobowe klasy miejskiej segmentu B, a w później klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1979 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu pick-up, kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu...