Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.
Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w BMW Serii 7 E65, F01 i G11 w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.
W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ | |||
R134a |
||||||
Benzyna | 730 i 231KM 170kW |
800-820 |
||||
730 i L 231KM 170kW | ||||||
735 i 272KM 200kW | ||||||
4.4 Turbo Alpina 500KM 368kW | ||||||
745 i 333KM 245kW | ||||||
745 i L 333KM 245kW | ||||||
750 i 367KM 270kW | ||||||
750 i L 367KM 270kW | ||||||
760 i 445KM 327kW | ||||||
Diesel | 730 d 218KM 160kW | |||||
730 d L 218KM 160kW | ||||||
730 d 231KM 170kW | ||||||
740 d 258KM 190kW | ||||||
745 d 330KM 243kW | ||||||
730 d L 231KM 170kW |
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 740i 326KM 240kW | 820-850 | R134a |
740Li 320KM 235kW | |||
523i 204KM 150kW | |||
750i 407KM 299kW | |||
750Li 450KM 331kW | |||
760i 544KM 400kW | |||
Diesel | 730d 245KM 180kW | ||
730d 258KM 190kW | |||
740d 306KM 225kW | |||
740d 313KM 230kW | |||
Hybryda | ActiveHybrid 7 354KM 260kW | 875-955 | |
ActiveHybrid 7 L 354KM 260kW | |||
ActiveHybrid V8 465KM 342kW |
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 750i 450KM 331kW | 530-550 | R1234YF |
3.0 740i 326KM 240kW | |||
740i 326KM 240kW | |||
3.0 740i 340KM 250kW | |||
4.4 750i 530KM 390kW | |||
6.6 M760i 585KM 430kW | |||
760i 610KM 449kW | |||
Diesel | 730d 265KM 195kW | ||
740d 320KM 235kW | |||
750d 400KM 294kW | |||
3.0 730d 265KM 195kW | |||
3.0 740d 320KM 235kW | |||
3.0 750d 400KM 294kW | |||
Hybryda | 3.0 745e 394KM 290kW | ||
740e 326KM 240kW | |||
740e iPerformance 326KM 240kW |
Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:
Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.
Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:
Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, które produkowane jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...