Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Skoda Superb I, II i III generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 85 zł | samo łożysko | 95 minut | 277 zł |
II | 285 zł | z piastą | 55 minut | 393 zł |
III | 439 zł | z piastą | 55 minut | 549 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 250 zł | z piastą | 35 minut | 322 zł |
II | 245 zł | z piastą | 55 minut | 353 zł |
III | 313 zł | z piastą | 55 minut | 423 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Skody Superb I przednie łożysko wymienne jest jako samodzielny element, a czas potrzebny na jego demontaż i montaż to 95 minut. Tylne łożysko zintegrowane jest z piastą i na jego wymianę potrzeba 35 minut. W przypadku Skody Superb II i III łożysko koła przedniego i tylnego zintegrowane jest z piastą, a czas potrzebny na ich wymianę to 55 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Skoda Superb to czeski samochód klasy średniej produkowany od 2001 roku do dzisiaj. Do tej pory powstały 3 generacje modelu. Superb produkowana jest w nadwoziu liftback 5d, sedan oraz kombi. Jej bezpośrednią konkurencją jest Ford Mondeo i Mazda 6.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Produkcję Skody Superb drugiej generacji rozpoczęto w 2008 roku. W odróżnieniu od poprzedniej wersji modelu, pojazd jest liftbackiem o sylwetce standardowego sedana. Pojazd zbudowano na bazie płyty podłogowej PQ46. W 2013 roku samochód przeszedł facelifting, a produkcję Skody zakończono dwa lata...
Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z Volkswagenem Passatem oraz Audi A4. Produkcję auta zakończono w 2008 roku. W ofercie dostępne były 3 wersje...
Skoda Superb to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Hyundai i40, Kia Optima, Mazda 6, Opel...
Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z Volkswagenem Passatem oraz Audi A4. Produkcję auta zakończono w 2008 roku. W ofercie dostępne były 3 wersje...