Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Opel Zafira B i C została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
B | 585 zł | z piastą | 45 minut | 675 zł |
C | 605 zł | z piastą | 50 minut | 705 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
B | 450 zł | z piastą | 35 minut | 518 zł |
C | 463 zł | samo łożysko | 40 minut | 543 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Opla Zafira B na przedniej i tylniej osi zastosowano wymienne łożysko zintegrowane z piastą. Wymiana na przedniej osi trwa 45 minut, a na tylniej 35 minut. Natomiast w Oplu Zafira C na przedniej osi zamontowano wymienne łożysko zintegrowane z piastą, a na tylniej wyłącznie wymienne łożysko. Wymiana na przedniej osi trwa 50 minut, a na tylniej 45 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Opel Zafira to auto klasy kompaktowej segmentu B, które produkowane jest od 1999 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowane w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Renault Scenic i Toyota Verso. Opel Zafira pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Opel Zafira to auto klasy kompaktowej segmentu B, które produkowane jest od 1999 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowane w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Renault Scenic i Toyota Verso. Opel Zafira pojawia się z napędem spalinowym...
Opel Zafira to auto klasy minivan w segmencie C. Konkuruje z takimi modelami jak Renault Scenic czy Ford C-Max. Obecna na rynku jest już trzecia generacja Zafiry określona symbolem C. Produkowana była w latach 2012-2019. Do wyboru pozostawiono 6 silników benzynowych o pojemnościach 1.4...
Produkcję modelu Zafira B rozpoczęto w 2005 roku, a zakończono po 9 latach, w roku 2014. Zafira jest ściśle powiązana z innym model marki - Oplem Astrą. Auto przeszło facelifting w 2008 roku i było oferowane 5 odmianach silnikowych o mocach od 105KM do 150KM oraz silnikach diesla o mocach od...
Opel Zafira to auto klasy minivan w segmencie C. Konkuruje z takimi modelami jak Renault Scenic czy Ford C-Max. Obecna na rynku jest już trzecia generacja Zafiry określona symbolem C. Produkowana była w latach 2012-2019. Do wyboru pozostawiono 6 silników benzynowych o pojemnościach 1.4...