Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Audi A4 B5, B6, B7, B8 i B9 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
B5 | 83 zł | samo łożysko | 102 minut | 287 zł |
B6 | 233 zł | z piastą | 80 minut | 389 zł |
B7 | 173 zł | samo łożysko | 80 minut | 329 zł |
B8 | 253 zł | z piastą | 80 minut | 409 zł |
B9 | 489 zł | z piastą | 90 minut | 669 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
B5 | 59 zł | samo łożysko | 80 minut | 215 zł |
B6 | 382 zł | z piastą | 100 minut | 574 zł |
B7 | 173 zł | samo łożysko | 100 minut | 365 zł |
B8 | 369 zł | z piastą | 50 minut | 465 zł |
B9 | 528 zł | z piastą | 95 minut | 718 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku przedniej osi Audi A4 B5 i B7 wyposażone jest w wymienne łożysko, którego wymiana trwa 102 i 80 minut. W przypadku Audi A4 B6, B8 i B9 zastosowano zintegrowane łożysko z piastą. Wymiana tych elementów w przypadku generacji B6 i B8 zajmuje 80 minut, natomiast w generacji B9 zajmuje 90 minut. Na tylnej osi rozwiązania technologiczne są te same. Różnią się jedynie czasy wymiany - B5 80 minut, B6 i B7 100 minut, B8 50 minut, a B9 95 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Audi A4 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, kombi i cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 3, Infiniti Q50, Lexus IS, Mercedes-Benz klasy C i Volvo S60. Audi A4 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Audi B8 jest kolejnym rozwinięciem swoich poprzedników, ponownie zwiększono rozmiar auta i dostosowano je do panujących trendów. Produkcja rozpoczęła się w 2007 roku, a zakończyła osiem lat później w roku 2015. Model B8 poddano liftingowi w 2012 roku. Oferowany był z silnikami benzynowymi...
Produkcję generacji B6 rozpoczęto w 2000 roku. Auto w porównaniu do swojego poprzednika niewiele się zmieniło, stylistyka nawiązywała do większego i bardziej prestiżowego modelu A6. W 2006 roku zakończono produkcję B6. W ofercie zaoferowano 12 silników benzynowych od 1.6 102 KM do 4.2 V8...
Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM do 4.2 V8 FSI 420KM. W dieslach do dyspozycji były pojemności od najpopularniejszego 1.9 TDI do 3.0 V6...
Produkcję Audi A4 B5 rozpoczęto w 1994, a zakończono 7 lat później, w 2001 roku. W międzyczasie w 1998 roku auto poddano faceliftingowi, gdzie zmieniono wygląd nadwozia. Audi A4 B5 dostępne było w nadwoziu sedan, kombi oraz cabrio. Kierowcy do wyboru mieli 18 silników benzynowych o...